A civil Volkswagen sorozatgyártása 75 éve kezdődött

Ivan Hirst brit őrnagy improvizációjának is köszönhető, hogy 1945. december 27-én elkezdték gyártását.

null

A náci párt egyik presztízsprojektje volt a mindenki számára elérhető személyautó, amelyhez a Kraft-durch-Freude program keretében lehetett hozzájutni bélyegek megvásárlásával. 1938-ban elkezdődött a KdF-Wagen névre hallgató autó gyártása, azonban alig 630 példány után haditermelésre állt át a wolfsburgi gyár, amelyet aztán alaposan le is bombáztak a szövetségesek. A brit fennhatóság alá tartozó üzemben Ivan Hirst őrnagy látta meg a fantáziát, és a maga részéről mindent megtett azért, hogy újra civil járműveket tudjanak készíteni a hatalmas gyárban.

Bár hasonlít, ez a Volkswagen csak illusztráció
Fotó: Pexels

Az első húszezer autóra szóló megrendelést még 1945. augusztusában tette meg a brit katonai kormányzat, ezt követően kezdték meg az üzem működésének megszervezését, november 27-én alapították meg a munkások szavazatai alapján az Üzemi Tanácsot, majd 1945. december 27-én – nyolc hónappal a háború végét követően – kezdték meg a Volkswagen Limousine, azaz a Type 1-es sorozatgyártását, az év végéig összesen 55 autót gyártottak le.

A teljes cikket ITT érheti el.

Már a kabrió is SUV – Volkswagen T-Roc Cabriolet 1.5 TSI ACT DSG

Négy évvel ezelőtt búcsúzott a vászontetős Volkswagen Golf, amely most fél emelettel magasabban tér vissza: továbbra is az MQB építőkészlet az alap, de a T-Roc kabrióba kényelmesebb a ki- és beszállás. A messze hátranyúló szélvédővel és felhúzott oldalablakokkal még szélfogó (115 570 Ft) nélkül is egészen jó a szélvédelem az első sorban. A szélfogó egyébként használaton kívül a csomagtérpadló alatt utazik, behelyezése kétemberes feladat. Hátul már borzolja a frizurákat a menetszél, de dicséretes, hogy csukott tetőnél is van elég fejtér, a lábak viszont a padló merevítője miatt nem férnek be az első ülések alá. Menet közben 30 km/órás tempóig lehet működtetni a tetőt, illetve a kulcs nélküli bejutás rendelésekor erre távirányítóról is lehetőségünk van. Az analóg műszerek és a köztük lévő multifunkciós kijelző mindig jól leolvashatók ugyanez nem mondható el a Discover Media (396 240 Ft) navigáció képernyőjéről, amely erős fényben a csillogás miatt nem látható.

Magyarországon csak az 1,5 literes, hengerlekapcsolásos turbómotorral választható a T-Roc Cabriolet, a 150 lóerős négyhengeres kulturált, csendes társnak bizonyult a teszt során. A hétfokozatú, duplakuplungos váltóra (588 010 Ft) érdemes befizetni, jó ütemben kapcsol és illik a kényelmes, nyugodt haladáshoz. A sportos tempó nem a szabadidő-kabrió erőssége, ahhoz túlságosan érzéketlen a kormányzás, nincs semmi hangélmény, és túlzottan heves kanyarból kigyorsításnál könnyen elpörög az ívbelső kerék.

A listaár tízmillió, ebből lejön 650 000 Ft árkedvezmény, amivel tulajdonképpen a hasonlóan motorizált (lágyhibrid rendszerrel többet tudó) Golf árába kerül a vászontetős T-Roc, ellenfél csak a prémiumgyártók kínálatában van, bő hatmillióval drágábban.

Tovább

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.