Figyelmet kér – Az egyik legkisebb forgalomban lévő Toyota

A félidős frissítéssel nemcsak érettebbé, hanem jóval látványosabbá is vált a Toyota legkisebb európai autója.

null

Az Aygo története 2005-ig nyúlik vissza, ekkor kezdődött ugyanis a gyártás a csehországi Kolinban, ahol két PSA-féltestvére, a Peugeot 107-es (azóta már 108-as) és a Citroën C1-es készül. A 2014-ben debütált második generációs miniautó-családnál már igyekeztek formailag elkülöníteni egymástól az addig egyenarcú modelleket, az idei frissítésnél a Toyota viszont már mindent megtett, hogy az Aygónak saját, jellegzetes karaktere legyen.

Az autó méretéhez képest nemcsak az X-motívumos hűtőmaszk, hanem a lámpák is hatalmasak, a szegmensben meglehetősen szokatlan, hogy ekkora elemeket vetnek be.

Főleg, hogy az Aygo még mindig a miniautó kategória kisebbjei közé tartozik, 3465 mm-es hosszával igazi városi törpe, amellyel gyerekjáték a parkolás, és persze a 9,6 méteres fordulókör is önmagáért beszél. A csekély külméretek miatt az ISOFIX-pontokkal ellátott hátsó üléssor csak kisebb termetűeknek ajánlott, ahogyan a 168 literes csomagtartó sem igazán öblös, egy nagybevásárláshoz biztosan le kell dönteni az egyik hátsó ülést. Érdekes, hogy a hátsó szélvédő maga a fedél, illetve hogy a manapság egyre ritkábban alkalmazott billenőablakok kerültek hátra.

Toyota Aygo 1.0 VVT-i x-Shift
Fotó: Miklós-Illés Kálmán / AUTOMOTOR.HU

A belső elrendezése fiatalos, de sok helyen látszik a spórolás (a kevés burkolatból és az anyaghasználatból is), ám valljuk be, néhány kivételtől eltekintve ez az egész kategóriára jellemző.

Az Aygót kizárólag 1,0 literes, 72 lóerős, háromhengeres, szívó benzinmotorral kínálja a Toyota. A korábbi generációhoz képest a befecskendezés, a vezérlés és a kiegyensúlyozó tengely is változott, az eredmény pedig meglepően sima járás. Mivel az autó tömege alig haladja meg a nyolc mázsát, városban nem érezzük, hogy alulmotozitált lenne, és a fogyasztása is baráti – az 5,3 literes tesztátlagra nem lehet panaszunk. Mivel városi miniről van szó, adja magát, hogy ne kelljen a kuplungolással bajlódni. Az ötfokozatú robotizált egység viszont megszokást igényel, mert bármennyire is fejlődtek a robotváltók az évek alatt, a kapcsolások közötti megtorpanások és nagy szünetek nincsenek jó hatással a menetkomfortra. A vezető a gázpedállal játszhat (ha elvesszük a gázt, feljebb kapcsol), de szerintem megszállott kéziváltó-ellenesnek kell ahhoz lenni, hogy valaki az x-Shift mellett döntsön. Ez a változat eleve csak a második felszereltségi szinttől indul, így az alapára 3 720 000 Ft.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Japán újratöltve – Honda e Advance

Saját útját járta a Honda, amikor az európai piac számára elkészítette elektromos autóját, és ezzel a márka legszebb hagyományait elevenítette fel – írja az automotor.hu.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.