A kevesebb néha több? – Isuzu pick-up teszt

A pick-up szegmensben elsőként az Isuzu D-Maxot érte utol a downsizing.

null

A haszonjárműveknél is megfigyelhető, hogy egyre kisebb lökettérfogatú erőforrásokat alkalmaznak a gyártók. A pick-upok mezőnyében az Isuzu D-Maxot érte komoly hengerűrtartalom-csökkentés, hiszen a 2,5-ös dupla turbós egység helyére egy 1898 cm3-es aggregát érkezett, amely egy feltöltővel rendelkezik (változó geometriájú). A csúcsteljesítmény érdekes módon maradt 163 lóerő, nyilván marketingszempontból nem lett volna okos döntés, hogy egy öt év után eszközölt frissítésnél csökken a lóerők száma. A nyomaték természetesen szerényebb, 400 helyett 360 Nm-rel gazdálkodhat a sofőr.

Isuzu D-Max Double Cab
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A gyakorlatban aztán kiderül, hogy az új blokkal nagyon sok minden változott. A 40 Nm-es különbség nehezen érzékelhető, inkább az a negatívum, hogy az új motor a korábbihoz képest sokkal szűkebb tartományban él. 1800-as fordulattól kezd húzni, majd ahogy megjön az erő, viszonylag gyorsan el is fogy. A 2,5-ös a lökettérfogat-többlet és a biturbó feltöltés miatt értelemszerűen nagyobb spektrumban volt használható. Két dolgot azonban nem lehet vitatni. Bár még most is hallani az utastérben, hogy nem egy végtelenségig kiegyensúlyozott és becsomagolt dízel dolgozik az autó orrában, csendesebb lett a modell, illetve itt van a szerényebb fogyasztás is.

A funkcionalitáson van a hangsúly, a dizájn egyszerű
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Közvetlen összehasonlításra ugyan nem volt lehetőségünk, de korábbi tapasztalatainkból kiindulva 1,0-1,5 literrel kevesebb gázolajat kér 100 kilométerenként, mint a 2,5-ös. Az új motorhoz egyébként egy a korábbinál rövidebb első fokozattal rendelkező hatgangos manuális váltó jár. Épphogy felengedjük a kuplungot, már jöhet is a kettes, aztán a többi fokozat viszonylag szellős, a hatodikat jó szívvel csak 80 felett kapcsolhatjuk. A kuplungon érződik, hogy nem a városi araszoláshoz, hanem a munkához méretezték – a D-Max 3500 kg-os fékezett vontatmányt is húzhat. A tesztelt dupla kabinos verzió terhelhetősége valamivel meghaladja az egy tonnát.

Szűk tartományban használható az 1,9-es blokk, cserében takarékos
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Az Isuzu modell továbbra is csak összkerékhajtású kivitelben áll rendelkezésre, a 4×4-es rendszert egy kapcsolótárcsával vezérelhetjük, ahol a szimpla négykerékhajtás mellett a felezőt is aktiválhatjuk. Ha azt mondom, hogy a gázlómélység 600 mm-es, az első terepszög pedig 30 fok, nyilvánvaló, hogy nem ijed meg a nehéz körülményektől a D-Max, már csak azért sem, mert az olajteknőt, az osztóművet és a tankot is védőlemez óvja a sérülésektől. A rugózási komforton érződik, hogy nagy terhek cipelésére ideális laprugók nyújtózkodnak a kocsi alatt, terheletlenül kicsit önálló életet él az autó hátulja.

A raktér szélessége a kerékjáratok között 1112 mm
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Az Ares Design kérésre készít Tesla kabriót

Az olasz műhely az ötajtós Model S alapján épített kétajtós, a körülményekhez képest egész jól kinéző kabriót – írja az Autómotor.hu.

Nem ez az első eset, hogy vászontetős Tesla Model S-t látunk, azonban az olasz Ares Design nem egyszerűen csak levágta a tetőt az autóról meghagyva a B oszlopot, hanem tényleg rendes, kétajtós karbió karosszériát készített, amelynél azt utasok biztonságára vész esetén felpattanó bukókeret vigyáz. Az alvázas felépítésű karosszériánál kimerevítették az oldalfalat, a hátsó ülések és a műszerfal alá is új kereszttartók kerültek.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.