A világ negyedik legnagyobb autóipari konszernje jöhet létre

A részvényesek 99,8%-a támogatta az új cég megalapítását, a tiltakozók között Walter P. Chrysler unokája a leghíresebb.

null

Nagyrészt elhárultak az akadályok a világ 4. legnagyobb autóipari konszernjének létrejötte elől azzal, hogy mind Európában, mind Észak-Amerikában a PSA és az FCA rendkívüli közgyűlésein a részvényesek áldásukat adták az egyesülésre.

A részvényesek 99,8%-a támogatta a Stellantis megalapítását, a tiltakozók között Walter P. Chrysler unokája a leghíresebb, aki attól tart, hogy eltűnik a süllyesztőben a családnevet viselő autómárka – a 300-as limuzint és a Pacifica egyterűt kínáló márka eladásai októberben 19%-kal csökkentek az egy évvel korábbihoz képest.

Carlos Tavares a lehető leggyorsabban szeretné lejátszani a Stellantis megalapítását, a szervezet összeolvasztását, hogy elkezdhessék kiaknázni a megtakarítási potenciált. Az új autóipari cégcsoport nagy feladata lesz még az ázsiai piac meghódítása, Kínában a Stellantis 14 márkájának egyike sem bír jó pozíciókkal, márpedig manapság azon a piacon lehet igazán sok pénzt keresni.

Nagyrészt rábólintottak a cégvezetők az egyesülésre
Fotó: MTI/EPA

Az eredeti cikk IDE kattintva érhető el.

Elektromosautó-gyártásra állnak át az európai autóipari cégek

A magyar autógyárak élen járnak az elektromos technológiákra való áttérésben: Kecskeméten tisztán elektromos autót, Győrben elektromos motorokat gyártanak, a BMW épülő debreceni üzemében pedig főként villanyhajtású jármű készül majd. Az áttérés az új technikára nemcsak ajánlott, de kötelező is lehet: az EU tervei szerint öt év múlva nem helyezhetnek forgalomba belső égésű motoros autót a kontinensen.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.