Egy kortalan formavilágú angol szabadidő-autó

Ránézésre nem sokat változott az angol márka szabadidő-autója, de érzésre nagy a különbség.

null

Mini-rajongó legyen a talpán, aki felismeri, hogy a második generációs Countryman szabadidő-autót látja maga előtt, pedig a kortalan, generációváltásokat átélő formába bőven csempésztek új elemeket a tervezők. Például a hátsó rendszámtábla immár a csomagtérfedélen helyezkedik el, a fényszórók szögletesebbek az eddiginél, az első-hátsó sárvédők felett pedig hangsúlyos lemezdomborítás látható. A sok részlet nem hagyja pihenni a szemet, így afelett is könnyen átsiklik az ember, hogy ez a Mini bizony már akkora (+20 cm), mint a padlólemeztárs BMW X1-es, amellyel a 2670 mm-es tengelytávolságon is osztozik.

Mini Cooper D Countryman
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Utóbbi azt is jelenti, hogy nemcsak a márkán belül számít tágasnak a Countryman, hanem abszolút értelemben is. Eddig csak elöl lehetett kényelmesen elférni, most azonban már kifejezetten nagy a hátsó lábtér is, amihez még hozzájön a kényelmes üléspozíció, tehát hogy a padlóhoz képest magasan van az ülőlap. Szerintem azonban csak két embernek kényelmes igazán a hátsó rész, aminek az az oka, hogy az ajtókárpiton úgy helyezték el a könyöklőt, hogy az pont lábmagasságban van, kicsit befelé „kényszeríti” tehát a szélen ülőket.

A kormány mögé még nem érkezett meg a digitális kor, egyébként semmi nem hiányzik, a stílus szerethető
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Némi gyógyír lehet erre, hogy hosszában tologatható az ülés, és még a támla dőlésszöge is állítható.

Ez leginkább kényelmi funkció, a csomagtérméret adatánál nem is térnek ki ennek hatásaira. A 450 literes tér nagy, igaz, egy része az alatt a lemez alatt található, amelynek célja a sík padló létrehozása támladöntést követően.

Magas építése és fronthajtása ellenére kifejezetten élvezetesen is lehet terelgetni a Countrymant, az automatikus váltó is jó partner
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Amíg hátul meglepetésként éri az embert a belső, addig az első sorban a megszokott minis környezetet találjuk, amelyet megfejeltek intenzív takarítást vagy állandó önmegtartóztatást igénylő feketére fényezett betéttel. Analóg órák tájékoztatnak a legfontosabb menetinformációkról a kormány mögött, illetve egy apró multifunkciós kijelző is van itt, aki azonban a digitális jövőre vágyik, annak meg kell elégednie a felhajtható lapkával működő vetített kijelzővel.

Középen már csak a hangulatvilágítás idézi az egykori tányérforma órát, amelynek a helyét manapság egy szélessávú kijelző, pár kapcsoló és felül egy pici polc foglalja el.

A központi kezelőszerv a két első ülés között, a padlón rejtőzik, itt tapogatózva találjuk az üzemmódválasztót is, amelynek segítségével Sport vagy Green programba válthatunk – utóbbi a gazdaságos mód a Mini nómenklatúrája szerint.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Üdv a klubban! – Mini Cooper teszt

Még a különcök közül is kilóg az új Mini Clubman, de lemezei alatt azért ott a bevált technika – írja az automotor.hu.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.