Egyre több autós partnerre tesz szert a világ legnagyobb hardvergyártója

A világ legnagyobb informatikai hardvergyártója hasonló szerepre törekszik a villanyautó-piacon is.

null

Még tavaly számoltunk be arról, hogy a tajvani Foxconn, a világ legnagyobb hardvergyártója, a villanyautók piacát is meg akarja hódítani a bérgyártás szolgáltatásával, a saját építőkészlet kifejlesztéséhez az egyetlen tajvani autógyártó, a Yulon segítségét is igénybe vették. Utóbbira azonban nem lesz már szükségük, hiszen most bejelentették, hogy a kínai Geely konszernnel (többek a között a Volvo és a Smart márka tulajdonosai) közös vállalkozást alapítottak. Az 50-50%-os tulajdoni aránnyal létrejött céget kifejezetten azért hozták létre, hogy a bérgyártási szolgáltatáshoz az autógyártás területén megfelelő tapasztalatokkal rendelkező érdekelt is legyen, így valószínűleg a témához kevésbé konyító, de annál több friss tőkével rendelkező társaság is könnyebben meggyőzhető lesz majd a megrendelésről – olvasható az Autó-Motor Magazin online felületén.

Tovább növeli szerepét az autóiparban a világ legnagyobb hardvergyártója
Fotó: MTI/EPA/Ritchie B. Tongo

A Foxconn napokkal ezelőtt kötött a hírek szerint több száz millió dolláros értékű szerződést a Byton startup megmentéséről, a Geely pedig a kínai keresőóriást üzemeltető Baidu-val kötött szerződést a napokban arról, hogy villanyautókat fog neki gyártani – várhatóan mindkét megállapodást már az új Foxconn-Geely közös vállalat keretén belül teljesítik. A Geely egyébként világszerte évi 2 millió autós gyártókapacitással rendelkezik, de tavaly csak 1,32 millió autót gyártott, a 2021-es cél 1,52 millió autó, tehát kvázi azonnal – megspórolva egy zöldmezős beruházás megvalósításához szükséges időt és befektetést – rendelkezik kb. 500 000 autó/év gyártókapacitással az új cég.

 

Tízmillió Geely 23 év alatt

A Geely Auto céget 1997-ben alapította Li Shufu, aki ma a cég elnöke, miután felismerte, hogy a kínai társadalom a kerékpárról és motorkerékpárról az autóra fog átszállni. Első kínai magánvállalkozásként kezdett olcsó autókat gyártani, az első autójuk a Daihatsu Charade alapján készült 1997-ben Hao Qing néven. Az első évben 10 000 autót készítettek, 2003-ra érték el a 100 000 autó/év szintet, amit 2009-re háromszoroztak meg (326 ezer autó/év), és 2018-ban már 1,58 millió autó/évnél tartottak. A Geely Auto tulajdonosa, a Zhejiang Geely Holding Group 2010-ben vásárolta meg a Volvo Auto-t, 2017-ben szerezte meg a Proton és Lotus márkákat, 2019 elején a Smartot, és az évek során megalapította a Lynk&Co, Geometry és Polestar márkákat is.

A CMA, BMA és az új SEA villanyautó építőkészletekre építi fel a cégcsoport új modelljeit.

Az eredeti cikket ITT olvashatja.

Autófelkészítés: Lehet tenni a hideg évszak nyűgjei ellen

A hideg, csapadékos időszak másféle elvárásokat támaszt az autókkal szemben, egyes alkatrészek hibája ilyenkor erőteljesebben jelez.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.