Másik tálalásban – Egy francia Cactus

A Citroën C4 Cactushoz is rendelhető a PSA-konszern új háromhengerese, azonban itt meg kell elégedni 110 lóerővel és öt fokozattal.

null

Bár a 110 lóerős csúcsteljesítmény és az 1,2 literes lökettérfogat nem mutat túl jól a katalógusban, a valóságban nagyon fürge a C4 Cactus ezzel a motorral, olyannyira, hogy 9,3 másodperc alatt megfutja a 0-100-as sprintet. Mivel a 205 Nm-es nyomaték már 1500-as fordulaton ébred, szó sincs arról, hogy pörgetni kellene a motort a tempós haladáshoz. Mindezt persze csak érzésből lehet megállapítani, ugyanis a C4 Cactus futurisztikus, „kistévé” formátumú műszerfalán nincs fordulatszámmérő.

Citroën C4 Cactus
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A PureTech 110-es motor kapcsán csak azt kell megszokni, hogy elnyújtott a váltóáttételezés az utolsó, ötödik fokozatot sík úton sem kapcsolhatjuk 80 km/óra alatt, ellenkező esetben beremeg a zavaró vibráció nélkül dolgozó, jellegzetes hangú és egyébként igen takarékos (6,3 literes tesztátlag) egység. Az már más kérdés, hogy a kézi váltó hosszú úton és lötyögősen mozgatható a kulisszában…

Szélesek és kissé puhák a fotelszerű ülések
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A C4 Cactus kapcsán azonban különösen fontos, hogy visszakanyarodott a Citroën ahhoz, ami egykoron naggyá tette: az újdonság olyan különc külsejű, hogy kapkodják utána a fejüket az emberek, illetve egyedi megoldásokból sincs hiány – például a parkolási sérülésektől védő Airbump ajtóbetétek.

A gyakorlatban nyilván sokkal nagyobb jelentősége van annak, hogy kényelmesek az ülések és hogy négy felnőtt gond nélkül elfér a mindössze 4,16 méteres autóban,

de azért vannak negatívumok is. Például a hátsó ablakok csak billenthetők, illetve a csomagtér kárpitozásán és több belső anyagon is érződik a spórolás. Ugyanakkor az árakra egy rossz szót sem szólhatunk: a 82 lóerős alapmodell 3 998 999 forintot kóstál, míg a 110 lóerős verzió (alapáras a klíma) 4 240 000 forinttól vihető haza.

Pehelysúlyú: mindössze 1095 kg a 110 lóerős Cactus tömege
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Germán avantgárd – DS teszt

Nevét és stílusjegyeit hátrahagyva keres új vevőkört a Citroën prémium crossovere, melynek terepes, Crossback kivitelét teszteltük – írja az automotor.hu.

Felejtsünk el mindent, ami a klasszikus DS-ről eszünkbe jut, sőt, akkor járunk a legjobban, ha nem törjük a fejünket azon, mit várunk egy Citroëntől. Akkor tudjuk majd értékelni a névváltás után már egyszerűen csak DS 4-esnek hívott prémium szabadidős kompakt jó tulajdonságait. Mert abból van neki bőven. Például az Euro–6-osra frissített 120 lóerős 1.6 BlueHDi. Már nem számít újnak, de még mindig nagyon jól teljesít.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.