Műremeg – Luxus Mercedes teszt

Csodálatos, szép autó az E-osztály, de a rugózás és a motorindítás visszazökkent a valóságba.

null

Megérkezett a legújabb E-osztály, épp csak kevesen veszik észre, formatervező legyen a talpán, aki meg tudja különböztetni az egy számmal kisebb C-osztálytól az új lépcsős hátú autót. Az segít, hogy az újdonság fényszórójában két darab LED-es ív világít, egyébként szó szerint vették a családi megjelenést. Nem mintha ez probléma lenne, a hosszú motorháztető, a messze előretolt első tengely miatt a korábbinál jobban ívelt vonalú karosszéria megjelenése egyszerre sportos és tekintélyes. Esetünkben nincs célkeresztnek használható csillag, a márkajelzés a hűtőrács közepén helyezkedik el, és a radaros érzékelőt rejti.

Mercedes E 220 d
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Közvetlenül felette helyezték el az egyik orrkamerát, amelyik manőverezéskor mutatja a felülnézeti képet az autó közvetlen környezetéről – sajnos pont az autó oldala mellett van egy 20 centis sáv, amiről nem kapunk képet –, egyébként még a szélvédő felső részén is van előrenéző kamera, ami az autó számos vezetési segédjének szolgáltat képet. Szükség van ennyi érzékelőre, mert ha már a formában nem, a technika terén igenis hatalmas előrelépést jelent ez a kocsi: ez az első Mercedes, ami bizonyos körülmények között képes saját magát irányítani.

A kormány mögött balra eldugott kapcsolósor bal szélén lehet aktiválni a részben önvezető üzemmódot, ami autópályán képes átvenni az irányítást – ettől függetlenül a kormányt nem lehet elengedni
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Egyszerűen lehet aktiválni ezt, miután az ember bekapcsolja a távolságtartó tempomatot, a kormánytól balra, a műszerfalon elhelyezett kapcsolósor bal szélső, kormányt mintázó gombját kell megnyomni, és életre kel a robotpilóta. Elméletileg ilyenkor az adott útszakaszon érvényes sebességet tartja az autó, de nem érdemes erre a funkcióra hagyatkozni. Egyfelől néha autópályának képzeli (130 km/h) az M0-ás autóutat (110 km/h), másrészt a táblafelismerő jele alapján csak azt követően veszi vissza a maximális sebességet, miután már túlhaladtunk a jelzésen, szóval bekapcsolt robotpilóta mellett is lehetünk gyorshajtók.

Elegáns fehér üléshuzat
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Egyébként magabiztosan tartja a sávot az elektronika, a követési távolság még a legrövidebbre véve is viszonylag nagy, ami esetenként megnehezíti a lassabb járművek melletti elhaladást. Nem hagyja az autó, hogy elengedjük a kormányt, ha nem érzékeli a vezető kezét, nyomban figyelmeztet erre. Érdekes módon dugóban araszoláskor (0-30 km/h) az egyébként egyenes úton állandó apró kormánykorrekciókat végzett a rendszer, mintha csak folyamatosan azt ellenőrizte volna, nem engedte-e el a vezető a kormányt; aludni ilyenkor sem lehet, hiszen a megállást követően a gázpedál enyhe lenyomására indul újra az autó. Érdekes, hogy noha lett volna elég ideje finoman fékezni, néhányszor a lassítás végén hirtelen ráfékezett, mintha elbambult volna.

Fekete az üvegtető környéke, az első rész nyitható

Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Hegyi mentőket segít a legújabb Toyota RAV4-es

A virtuális Tokyo Auto Salonon mutatta meg a Toyota a RAV4-es szabadidő-autóból készített Mountain Rescue tanulmányt – írja az Autómotor.hu.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.