Prémium kategóriás francia crossover

Nevét és stílusjegyeit hátrahagyva keres új vevőkört a francia márka prémium crossovere.

null

Felejtsünk el mindent, ami a klasszikus DS-ről eszünkbe jut, sőt, akkor járunk a legjobban, ha nem törjük a fejünket azon, mit várunk egy Citroëntől. Akkor tudjuk majd értékelni a névváltás után már egyszerűen csak DS 4-esnek hívott prémium szabadidős kompakt jó tulajdonságait. Mert abból van neki bőven. Például az Euro–6-osra frissített 120 lóerős 1.6 BlueHDi. Már nem számít újnak, de még mindig nagyon jól teljesít.

Erős, nyomatékos, úgy kell fülelni, ha vágyunk egy kis dízelhangra, mert abból szinte semmi sem jut el az utastérig.

Legközelebb tankolásnál tűnik fel, hogy gázolajjal működik: egy vidéki út 5,1 literből kijött, de a városi araszolással sem sikerült 5,7-nél feljebb tornászni a fogyasztását.

DS 4 Crossback 1.6 BlueHDi
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Hatfokozatú kézi váltójával álom kapcsolgatni, ilyen jó szerkezet nemhogy francia autóban, a piacon is ritkaság! Nem csak a motor, az autó is élénk, bár nem számít könnyűnek,

jól rugózó és legalább olyan kitartóan tapadó futóműve, férfiasan kezelhető, pontos kormánya és hatásos fékjei átrepítik a franciás milliőből a németek vadászterületére.

Egy DS 3-as intenzívebb élmény, de a DS 4-esben is ott a törekvés egy kis pluszra.

A kék négyféle árnyalatára színezhető a műszer
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Belül is németes a hangulat, csak a két puha tömésű első ülés és a művészi kormány utal a származására.

Meggyőző az összeszerelési minőség, jól szól a hifi, érdekes megoldás a hosszan hátranyúló szélvédő, melyet két részre osztott napellenzővel árnyékolhatunk. Viszont aki hátra kényszerül, megtudja, sokan miért nem szerettek gyerekek lenni a Škoda 100-asban: a hátsó ablakot nem lehet letekerni, de még kibillenteni sem.

A sofőr a B-oszlop mögött ül, hátul korlátozott a helykínálat. A nyílás is szűkös, a könyöklő „lecsúszik” az ajtóról
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A mára kissé közhelyessé vált, C-oszlopba rejtett kilinccsel álcázott hátsó ajtón már bejutni sem egyszerű, az ablakok körvonalát kirajzoló krómkeret hosszan túlnyúlik, mellbeszúrva az óvatlan utast, aki kénytelen összehúzni magát, hogy beférjen a keskeny nyíláson, és a kissé klausztrofób második sorba jusson. Nem csak szűkre szabott a hely, sötét is van, fejünket oldalra billentve hozzáér az alacsony tetőhöz.

Jól áll neki a Crossback csomag és a Turmalin narancs szín
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Talán, ha egyszerűen háromajtós lenne, elnézően legyintenénk, de ötajtósoktól többet várunk, pláne a kompaktkategóriában. Mert a DS 4-es attól függetlenül, hogy a prémiumautót kereső, „másra vágyó” vevőkört célozza, Volkswagen Golfok, Ford Focusok és Kia Ceed-dek ellenfele. Ahhoz, hogy megszorongassa vetélytársait, ma már nem elég a látványos LED-es fényszóró, a nehezen beazonosítható, izgalmas márkanév, sem a terepjárásra a 30 mm-es futóműemelés és a műanyag elemek ellenére továbbra is alkalmatlan crossover karakter.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Megjárták a Föld hidegpólusát a Renault szabadidő-autói

Renault Arkana, Kaptur és Duster vett részt azon a 2700 km-es túrán, amely során ellátogattak Ojmjakon városába is – írja az Autómotor.hu.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.