Sportosabb és technikásabb az új C-osztály

Lépcsős hátú és kombi karosszériával debütált az új C-osztály, amelyből lesz majd All-Terrain kivitel is.

null

Kívülről sportos formát mutat az MRA-II alapra felépített Mercedes-Benz C-osztály, belül pedig az S-osztályból megismert módon rendezték el a képernyőket. Letisztultabb a forma, a motorháztetőn már minden esetben ott van a két powerdome névre hallgató domborítás, és egy kicsit módosítottak az arányokon is a formatervezők, hogy atletikusabb legyen a megjelenés: a hossz 65 mm-rel, a tengelytávolság 25 mm-rel növekedett, a magasság 9 mm-rel csökkent. Fontosnak tartotta a gyár, hogy a kombi befejezés kezdettől fogva elérhető legyen, mert

nem csak azok választják ezt, akik jól pakolható, tágas csomagtartóra vágynak, de egyre többen a szépsége miatt ülnek át ilyenbe.

A modellsorozaton belül újdonság lesz, hogy 2022 folyamán már All-Terrain kivitelben, azaz emelt hasmagassággal és szabadidő-autós körítéssel is elérhető lesz majd a C-osztályos kombi. Amíg a lépcsős hátú karosszéria végében változatlanul 455 literes a csomagtér, a kombinál 30 literrel 490 literre növelték a befogadóképességet, támladöntés után 1510 literes a raktér. Az év vége felé érkező hálózatról tölthető hibrideknél (benzin- és dízelmotorral is kínálnak majd ilyet) 100 literrel kisebb lesz a csomagtér azáltal, hogy a raktérpadló alatti fiók helyére kerül a lítium-ion akkumulátor.

Az igazi újdonsággal azonban az ajtót feltárva szembesül az ember, és itt most nem a hátsó utasok lábterének 25 mm-es növekedéséről van szó, hanem az S-osztályból megismert műszerfal-kialakításról.

Mercedes-Benz C-osztály
Fotó: YouTube

A két első ülés közötti képernyő (alapáron 9,5, extraként 11,9 col col képátló) váltja ki a klasszikus értelemben vett középkonzolt, épp csak pár fizikai kapcsoló marad meg ennek az alsó peremén, egyébként pedig egy 12,3 colos képátlójú monitor van még a kormány mögött – illetve felár ellenében színes fel-a-fejjel kijelző is tájékoztathat. A márka csúcsmodelljéhez képest igazából csak a középen fent lévő szellőzőnyílások jelentik az eltérést, itt nem csíkszerűek, hanem repülőgép turbinák által ihletett formájúak – lehet, hogy manapság, amikor részletekben landolnak a Boeing gépei, nem ezt a párhuzamot kellene emlegetni… Visszatérve az óriási központi képernyőre, az kiváltja a központi kelezőszervet is, tehát

itt lehet csúszkával kiválasztani a hangulatvilágítás színét, vagy hogy mikor aktiválódjon az állófűtés, satöbbi.

Ujjlenyomat-érzékelő is van, amely alapján a vezetőt azonosítva automatikusan annak a kedvenceit/beállításait állítja be az MBUX digitális segéd legújabb verziója, amely képes együttműködni a használó okosotthonával is, és Kínában például már ételrendelés is megoldható a segítségével. Négyhengeres motorokkal kínálják majd az új Mercedes-Benz C-osztályt, az M254-es benzines- és OM 654-es dízelmotor családra 3 milliárd eurót költöttek, úgy számolnak, hogy még sokáig meghatározóak maradnak ezek. Az autó elektromos rendszere egyébként már 48V-os feszültségű, mert alapfelszerelésként adják a 9 fokozatú automatikus váltó házába épített 48V-os indítógenerátort (20 LE/200 Nm), ami az üzemanyag-megtakarítás mellett padlógázon fél percig tud besegíteni a benzinmotornak.

Az alapfelszerelésként adott új generációs 9G-Tronic váltó egyébként 30%-kal könnyebb a korábbinál.

A C 300 2,0 literes turbómotort kap 258 lóerővel, a C 180 és C 200-as 1,5 literes benzinmotort kapnak, 170 és 204 lóerő a teljesítményük. A dízelmotor az új, nagyobb löketű főtengelynek köszönhetően már 1992 köbcentis, és a piaci rajtnál biturbó formában lesz elérhető – mindkét vízhűtéses feltöltő változó geometriát kap –, a C 220 d 200 lóerős, a C 300 d 265 lóerős. A kipufogógázokat a benzinesnél részecskeszűrő és katalizátor, a dízelnél részecskeszűrő, NOx-katalizátor és kettős SCR-katalizátor tisztítja.

Az eredeti cikket ITT érheti el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.