Az ellenpélda – német szabadidő-kupé teszt

Az új SUV több szempontból is kilóg a sorból.

null

Menjünk kicsit vissza az időben! Bátor húzás volt a BMW-tol, amikor elhatározták, hogy az X5-ösből kupé változatot készítenek, a 2007 óta kapható, immáron második nemzedékénél járó X6-os sikere azonban önmagáért beszél. Lehet szeretni vagy nem szeretni a drabális szabadidő-kupét, tény, hogy a bajorok beletenyereltek egy kategóriába, ami a konkurenciát is megihlette, gondoljunk csak a Mercedes GLE Coupéra vagy a hamarosan bemutatkozó Audi Q8-asra. Az X6-os fogadtatása után igazából már csak idő kérdése volt, mikor jön az újabb BMW SAC (Sports Activity Coupé). Az X4-es (2014) volt a második a sorban, a modell vadonatúj nemzedéke most kezdi majd karrierjét.

BMW X2 xDrive25d
Fotó: AUTOMOTOR.HU / Hilbert Péter

Ezt a vérvonalat folytatja az X2-es is, melynek műszaki bázisa értelemszerűen az X1-es, de ahhoz képest, hogy a két autó technikailag szinte azonos, a forma nagyon is különböző. A lényeg persze a kupés hátsó a vagány lámpákkal, de a feje tetejére állított vesék miatt szemből sem lehet összekeverni az X1-essel.

Csúszókulisszás előválasztókar és egyszerű óracsoport – a belső a külsőhöz képest egyenesen hagyományőrző
Fotó: AUTOMOTOR.HU / Hilbert Péter

Az sem mellékes, hogy jóval laposabb a karosszéria (7 cm), illetve hogy a jellegzetes C-oszlopon elhelyeztek egy márkajelvényt, amivel a legendás BMW kupékat idézik – kíváncsi vagyok, hogy ezzel a megoldással mikor találkozunk újra. Összességében tehát a trendiségről és a többi BMW-től való különbözőségről szól a dizájn, de az X2-est lehet tovább fokozni: az opciós M-csomaggal és egy merészebb színválasztással például a galvánarany (Galvanic gold) fényezéssel egyszerre fiatalos és magamutogató.

Nem a hangja, hanem a nyomatéka miatt szerethető a 25d blokk
Fotó: AUTOMOTOR.HU / Hilbert Péter

Az X1-eshez képest laposabb karosszéria ellenére elegendő a fejtér, míg a lábtér egyenesen nagyvonalú, legalábbis a 4360 mm-es hosszúság fényében mindenképpen. Az egész abban rejlik, hogy hiába kurtább az X1-esnél 8 centivel, az azonos tengelytáv miatt nem érződik szűkösebbnek.

Egyszerre trendi és dögös az új X2-es. Biztosan akad majd követője más márkáktól
Fotó: AUTOMOTOR.HU / Hilbert Péter

A kupés felépítés hátránya inkább abban rejlik, hogy nem csúsztathatjuk sínen a hátsó üléseket, emellett a raktér kisebb befogadóképességű (-35 liter).

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Így, ahogy van! – középkategóriás német sedan teszt

Számít a takarékosság, de nem akarunk lemondani a megfelelő erőtartalékról? A 3-as BMW esetében a 18d változat az egyik legideálisabb konfiguráció – olvashaó az Autó-Motor cikkében.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.