Bátraké a szerencse? – különleges formavilágú japán crossover

Kiskategóriás crossovert piacra dobni manapság amolyan kötelező kör.

null

A Toyota újdonsága nem csak a konzervatív márkatársakhoz képest merész, a közvetlen vetélytársaknál is bevállalósabb formájú autó. Igazából sorozatérett állapotában is olyan, mintha egy tanulmány lenne, ez pedig finoman szólva sem volt jellemző a márkára az elmúlt években. Mintha eddig szándékosan kerülték volna a kockázatot, most meg hirtelen a formatervvel robbantanak nagyot, amivel a cél nem is lehet más, mint nyitni a fiatal korcsoport felé. Hasonló folyamatot már láttunk, pár év alatt az álmosító formájú Lexusokból mérges arcú, karakteres modellek váltak.

Toyota C-HR 1.2 Turbo 4WD Multidrive S
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A TNGA-C építőkészleten nyugvó, törökországi gyártású modell többek között a Nissan Juke és az Opel Mokka X ellenfele, de 4,36 méteres hosszával már inkább átlóg a Nissan Qashqai és társai felségterületére. Noha a magasra helyezett hátsó kilincs korántsem praktikus (kisgyerekek ki sem tudják nyitni), a lábtérre nem lehet panasz, egyedül az a furcsa, hogy szabadidő-autó létére a fejtér szűkös. Ebben az is szerepet játszik, hogy az első két ülés a legalsó pozícióban is magasan van, én nem tudtam annyira leengedni, hogy ideális lett volna.

Egyszerű anyagokból épül fel a beltér, de látványosabb, mint a Yarisé vagy az Aurisé

Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A másik, ami kicsit ellentétes a szabadidő-autós jelleggel, az a korlátozott kilátás. Az, hogy a hátsó ablakfelületek parányiak és hogy a farkialakítás miatt tolatásnál szinte csak a kamera képéről tájékozódhatunk, még valamennyire elfogadható, de a vezetőülésből nézve a szélvédő és az oldalablakok is kicsik. Ha viszont meg tudunk barátkozni ezzel, kellemes csalódás ér minket: az első két ülés annyira jól formázott és kényelmes, hogy e tekintetben magasabb kategóriájú autók mellé állítva sincs szégyenkeznivalója.

A kategória legkényelmesebb üléseinek címére nyugodtan pályázhat az új Toyota
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A belső kialakításnál ellenben nem tudták vagy nem akarták megismételni a külső formai bravúrt. Egy Aurishoz képest lehet, hogy több benne a fantázia, de nincs olyan részlete, ami kiverné a biztosítékot. Egyszerű rajzolatú órák és egy jól tagolt, kissé a vezető felé fordított középkonzol jellemzik, no meg a középkonzol tetején lévő, kiálló érintőképernyő. A telefon párosítása ugyan nem ment egyszerűen, funkcionálisan nagyon rendben van a rendszer.

Egy bevállalós forma
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A Toyota Touch 2-es multimédia-rendszer az alapverziót leszámítva mindegyik C-HR-nél széria, de a navigáció csak csomagban rendelhető a JBL hangrendszerrel együtt, 540 000 Ft-ért. A csomagtér tekintetében is a kis- és kompaktkategória között helyezkedik el a C-HR. 377 literes befogadóképességével családi használatban is elfogadható méretű, s mivel egyenesek az oldalfalak, jól kihasználható. Kár, hogy annak ellenére magasra kell emelni a holmit, hogy a perem egészen minimális.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Tovább szolgál – harmadik generációs japán kisautó teszt

Nyugdíjazás helyett frissítéssel és egy vadonatúj motorral folytatja karrierjét a harmadik Yaris – olvasható az Autó-Motor cikkében.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.