Elegáns és takarékos a svéd hibrid SUV

Nagyon megy és nagyon spórol a svédek hibridje, ha van idő tölteni az akkumulátorát.

null

Most nem csak a forma, a technika is kocka, hiszen a hálózatról tölthető hibrid hajtás az első jelentős lépés az elektromos autózás felé. Már rá van utalva az ember az elektromos töltőpontokra, de akkor sincs tragédia, ha nincs ideje ilyesmire, és nyugodtan mehet hosszú távra is különösebb tervezgetések vagy másik autó bérlése nélkül. A T8-as fantázianevű hibrid hajtásnál a 2,0 literes négyhengeres benzinmotor kompresszorral és turbófeltöltővel karöltve dolgozik (320 LE), a villanymotor a hátsó kerekeket hajtja (87 LE). Elektromos módban utóbbi önmagában mozgatja a nagy és nehéz járművet, de a dinamika ilyenkor is megfelelő. Spórolás mellett sportolásra is lehet használni mindezt, hiszen amíg az akkumulátor bírja szuflával, addig több mint 400 lóerőnek parancsol a sofőr. Akkor sincs különösebb változás, ha netán kimerül a telep és nincs lehetőségünk tölteni, hiszen a benzinmotor még mindig bő 300 lóerővel hajt, és annyi energia mindig van, hogy szükség esetén a hátsó kerekek is aktiválódjanak.

Volvo XC90 T8 AWD
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Elegáns szabadidő-autóról beszélünk, amely nem sárdagasztásra van kitalálva, sokkal inkább arra, hogy még mostoha időjárási körülmények között is célba érjen, de azért nem ártott volna finomabbra hangolni a dolgokat. Ha az első tengely már aszfalton van, a hátsó még poros részen, indulásnál az első kerekek tapadásával számol az elektronika, esetlenül gyorsítva, hiszen a hátsó kerekek kipörögnek – egy szabadidő-autónál nem extrém körülmény, hogy azt ember földútról felhajt az aszfaltra…

Jó a minőségérzet, a szokásos bőr-műanyag kombinációt kristályokkal dobja fel a Volvo
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A másik szépséghiba, hogy a légrugózás ellenére nem kényelmes a haladás, túlságosan feszes a hangolás, az érzéketlen kormány miatt a sportos tempó sem igazán izgalmas dolog. Kár, mert egyébként nagyon jó a minőségérzet az utastérben, a kristály kapcsolók, a középkonzolt helyettesítő, élére állított kijelző a prémiumon belül is magas szintet hoz. Utóbbi azonban megköveteli, hogy a sofőr levegye a szemét az útról, pontosan kell célozni az ujjával, esetenként a vastag keret is útban van.

Nagyon jók az ülések, tágas a tér, a masszázsfunkciót (csak elöl) menüből kell aktiválni
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Arra esély sincs, hogy fékezéssel teljesen visszatermeljük az energiát, de például a Mátrából lefelé ereszkedve (Mátraháza-Gyöngyös) úgy harmadáig lehet megtölteni a telepet – ez sokkal több, mint amit egy normál, nagyjából tizedekkora kapacitású akkumulátorral rendelkező egyszerű hibrid képes visszanyerni. Normál konnektorról mintegy 2,5 óra a töltési idő, az autóhoz nem kérhető gyorstöltő-kábellel ennél hamarabb is lehet végezni, tisztán elektromos üzemben szabvány szerint 43, klímázva, rádiózva, masszíroztatva bő 30 km a hatótávolság. A gyár által ígért benzinből 2,1 l/100 km-es átlagfogyasztás utópisztikus, de az általunk mért 9,5 l/100 km-nél azért lejjebb lehet vinni a fosszilis üzemanyag-felhasználását, ha valakinek van lehetősége és ideje az akkumulátort tölteni.

A zöld rendszámot még szokni kell
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Megtiltanák a belső égésű motorok forgalmazását a zöldek

Három jelentős német, környezetvédelemmel foglalkozó civil szervezet felhívással fordult a nagy német autógyártókhoz, hogy az évtized végéig fejezzék be a belső égésű motorok használatát az új járművekben. Csakhogy a németek többsége elutasítja az akkumulátoros-elektromos autók megvásárlását, derült ki a napokban közzétett közvélemény- kutatásból.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.