Figyelmet kérnek maguknak a motorkerékpár-ipar újdonságai

Új szegmensekben is szerencsét próbál a gyártó, ehhez pedig friss technikai megoldásokat is bevetnek.

null

A tajvani Kwang Yang Motor Corporation kezdetben alkatrészeket gyártott a Hondának, majd 1970-ben jött a nagy áttörés, amikor megszületett első, saját fejlesztésű kétkerekűjük. Mire Európába eljutott a márka, Ázsiában már komoly vásárlóbázist tudhattak magukénak a kis pénzből fenntartható, a japán versenytársaknál jellemzően olcsóbb modellekkel. Bár a Kymco igazi ütőkártyája még mindig a kiemelkedő ár-érték arány, az új típusok és a fejlesztési irányvonalak azt mutatják, megvan a kellő önbizalom ahhoz, hogy kilépjenek a diszkont márka szerepéből. Új szegmensekben is szerencsét próbál a gyártó, a bátor formákhoz illően pedig friss technikai megoldásokat is bevetnek.

DT X360
Fotó: YouTube

DT X360 – a szabadidő-motor

A márka kategorizálása szerint a világ első „adventure crossover” robogója a DT X360-as, a gyakorlatban ez inkább azt jelenti, hogy vannak olyan részletmegoldásai, amelyek a terepmotorokat idézik.

Eleve magas az üléspozíció, a kormány a túraendurókéhoz hasonlóan széles, mindezt pedig megfejelték azzal, hogy az elöl 14, hátul 13 colos felnikre mélyen barázdált abroncsokat húznak.

A jellegzetes kacsacsőr-fejidomos modell hajtásáról egy meglehetősen nagy lökettérfogatú egyhengeres (321 cm3) gondoskodik, a csúcsteljesítmény 29 lóerő. Ami a praktikumot illeti, a Kymco szerint két full-face bukósisak is elfér az ülés alatt, illetve kulcs nélküli indítással és USB-csatlakozóval is büszkélkedhet a DT X360-as.

CV3 – stabil lábakon

Ők is beszállnak a háromkerekű modellek közötti versenybe, méghozzá egy kifejezetten látványos újdonsággal. Az elöl 13, hátul 15 colos felnivel rendelkező CV3-as nem is annyira a Piaggio MP3-as robogó, hanem a nagymotoros Yamaha Niken filozófiáját képviseli.

Magas szélvédőjével és hatalmas fejidomával inkább túramotor, mintsem városi gép – a fejlesztési prioritások között a hatékony időjárásvédelem is szerepelt.

A két első kerék természetesen nagy előnyt jelent szerény tapadási körülmények között, viszont a Yamahával ellentétben a CV3-as esetében a teleszkópok a kerekek belső feléhez csatlakoznak. Hogy álló helyzetben ne kelljen folyamatosan egyensúlyozni a vezetőnek a nem éppen csekély, 280 kg-os tömeggel, az első kerekeket gombnyomásra fixálni is lehet. Ekkora tömeg mozgatásához nem elég egy egyhengeres blokk, a Kymco ezért kizárólag az 550 cm3-es, 46 lóerős, soros kéthengeres erőforrást építi a CV3-asba. Az újdonsághoz nemcsak a tempomatot, hanem a színes, digitális műszeregységet is alapáron adják, a fényszóró természetesen full-LED-es.

Az eredeti cikket ITT érheti el.

Kiemelt kép: YouTube

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.