Így, ahogy van! – középkategóriás német sedan teszt

Számít a takarékosság, de nem akarunk lemondani a megfelelő erőtartalékról?

null

Már több mint 40 éve rabolja el a BMW a sportos középkategóriásra vágyó vásárlók szívét, s nincs ez másképpen most sem, hogy az aktuális, F30-as sorozat belépett modellciklusa második felébe. Kétség sem férhet hozzá, hogy modern autó, miközben számos részlete őrzi a felmenők egy-egy részletét, például a hosszú gépháztetőt vagy a jellegzetes hátsó ablakkeretet. Az idők során persze sok minden változott, a kizárólag turbós egységeket felvonultató motorpalettán egy háromhengeres az alap, az eladások zömét pedig jó ideje már a gázolajos egységek teszik ki.

BMW 318d Steptronic
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Tesztautónkban, a 18d jelű változatban a tavalyi frissítés óta 143 helyett immáron 150 lóerőt teljesítő 2,0 literes egység dolgozott, amelynek hangja ugyan mindig kivehető, de összességében remek darabról van szó. A motor tökéletes összhangban dolgozik a 715 000 Ft-os felárért elérhető nyolcfokozatú automatikus váltóval, gyakorlatilag eszébe sem jut az embernek, hogy manuálisan be kellene avatkozni. Az xDrive összkerékhajtással is elérhető, 150 lóerős motor derekasan húz nagyobb tempóról is, a német autópályákat leszámítva aligha érezhetjük azt, hogy hiányzik a nyomaték.

A legkellemesebb meglepetés a tankoláskor éri a vezetőt, ugyanis vegyes használatban 5,1 literes tesztátlagot mértünk – a hatótáv meghaladja az 1000 kilométert.

A Sport Line csomaghoz korallvörös betétek járnak
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Nem érdemes mindenáron spórolni, az ECO PRO menetprogram egy teljes tank, tehát körülbelül 1100 km alatt nagyjából 30 kilométerrel növelheti a hatótávolságot. Ráadásul a spontán gázreakciónak ezzel lőttek, ebben a programban nagyon bágyadtnak érződik a motor. Az viszont az üzemmódkapcsoló állásától függően igaz a 3-asra, hogy nagyon közvetlen. A középkategóriában még mindig a BMW-nek áll a zászló, ha arról van szó, melyik modell volánja a leginkább kommunikatív, és a futómű is sportos, ami egyúttal azt is jelenti, hogy a jó minőségű utakon érzi magát elemében az autó.

A nyomatékos és pörgős dízel hangja lehetne visszafogottabb
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A belső tökéletesen rímel a vezetőközpontúságra, hiszen a középkonzol a vezető felé fordul, és az első ülésekben mélyen is lehet ülni. Azt ugyan lehet látni, hogy nem ez a legfrissebb autóbelső, mégsem érezzük azt, hogy vérátömlesztésre lenne szükség, minden a helyén van és kellemes az atmoszféra. Nem mellékes az sem, hogy bár a 4,6 méter hosszú 3-as a helykínálat tekintetében nem veheti fel a versenyt a szegmens óriásaival, átlagos termetűeknek kifejezetten kényelmes, a hátsó szélső ülések is jól formázottak.

A helykínálat átlagos, az ülések elsőrangúak
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Egész évben bombaformában – német kabrió teszt

Megy, mint a veszedelem, mégis inkább a kényelemről és a fényűzésről szól a 440i kabrió – olvasható az Autó-Motor cikkében.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.