Még idén megkezdik a második, Kína és Európa közti autópálya építését

2019 óta folyik a Nyugat-Kína–Európa sztráda építése, idén kezdik a Sanghaj–Hamburg autópálya kivitelezését.

null

A transzszibériai vasút áteresztőképessége véges, a tengeri szállítás lassú, ezeknek az alternatívája akar lenni a két, most épülő, Kínát Európával összekötő gyorsforgalmi út. Az első, a Nyugat-Kína és Európa közötti összeköttetést megvalósító sztráda kivitelezése már 2019 óta folyik, a tervek szerint pedig 2026-ban adják át a Sanghaj és Szentpétervár közötti összeköttetést.

A Kínán, Kazahsztánon és Oroszországon keresztül haladó útvonal végig fizetős lesz, és több, ettől függetlenül elindított autópálya-beruházást is idesoroltak Oroszországban, például a Kazany–Moszkva közötti útszakasz is ennek része lesz.

Fotó: Autó-Motor

Ezzel némiképp párhuzamosan kezdik el még az idén a Meridian nevű, mintegy 8500 km hosszú interkontinentális útvonal építését, amely Sanghaj és Hamburg között húzódik majd. Az Oroszországon belüli mintegy 2000 km-es szakasza eltérő lesz a Nyugat-Kína–Európa sztrádától, de lesznek majd átkötések a kettő között.

Utóbbi beruházás alapvetően magánpénzből valósul meg, a kétszer két sávos autópálya építését és üzemeltetését a használati díjból szeretnék finanszírozni, és ezt alig három év alatt fel akarják építeni Oroszországban, azaz 2024-es átadással számolnak.

Az eredeti cikket ITT érheti el.

Kiemelt kép: Autó-Motor

Küszöbönáll az M1-es autópálya hatsávosra bővítése

Azt, hogy az M1-es autópálya nemcsak a magyar autósok, de a Németország és Törökország között közlekedő személy- és áruszállító járművek számára is kiemelt fontosságú útvonal, nemcsak a román horrorkaravánok nagy száma mutatja, de az útdíjbevételi adatok is. Ugyanakkor az agglomerációs forgalom is évről évre nő, ezért stratégiai kérdés, hogy az M1-es használható legyen. A kormány az évtized közepén döntött úgy, hogy elkerülhetetlen az útvonal teljes újjáépítése és kibővítése, 2018-ban pedig megkezdődött a tervezés. A napokban – jórészt technikai okokból – módosítani kellett a tervezői szerződést, ez azonban nem érinti a befejezés határidejét, ami január közepe. A szerződés szerint a tervező cégeknek

a meglévő kétszer két sávos autópályát kétszer három sávosra kell bővíteni két szakaszban: az M0-ástól Tatabánya Újvárosig, majd onnan Győr (M19) csomópontig.

Ez utóbbi a sztráda várost elkerülő részének a Budapest felé eső belépő pontja. A bővítéssel együtt a pálya teljes rekonstrukciója is megvalósul, a hidak szélesítésével, komplex és egyszerű pihenőhelyek átalakításával, bővítésével.

Tovább

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.