Küszöbönáll az M1-es autópálya hatsávosra bővítése
Azt, hogy az M1-es autópálya nemcsak a magyar autósok, de a Németország és Törökország között közlekedő személy- és áruszállító járművek számára is kiemelt fontosságú útvonal, nemcsak a román horrorkaravánok nagy száma mutatja, de az útdíjbevételi adatok is. Ugyanakkor az agglomerációs forgalom is évről évre nő, ezért stratégiai kérdés, hogy az M1-es használható legyen. A kormány az évtized közepén döntött úgy, hogy elkerülhetetlen az útvonal teljes újjáépítése és kibővítése, 2018-ban pedig megkezdődött a tervezés. A napokban – jórészt technikai okokból – módosítani kellett a tervezői szerződést, ez azonban nem érinti a befejezés határidejét, ami január közepe. A szerződés szerint a tervező cégeknek
a meglévő kétszer két sávos autópályát kétszer három sávosra kell bővíteni két szakaszban: az M0-ástól Tatabánya Újvárosig, majd onnan Győr (M19) csomópontig.
Ez utóbbi a sztráda várost elkerülő részének a Budapest felé eső belépő pontja. A bővítéssel együtt a pálya teljes rekonstrukciója is megvalósul, a hidak szélesítésével, komplex és egyszerű pihenőhelyek átalakításával, bővítésével.
Tovább