Az autóiparban zajló változások kapcsán az elmúlt időszakban jelentősen megemelkedett az új és – ezzel párhuzamosan – a használt autók ára. Ezt a Dacia sem kerülhette el, azonban a siker kulcsát jelentő ár/érték arányt igyekeztek megtartani. Európában és Magyarországon is a Dacia a magánvásárlók kedvenc márkája, 15 év alatt hétmillió darabot adtak el, ebből több mint 70 ezer nálunk talált gazdára.
Mostantól még jobb esélyekkel indul a cég, ugyanis a Sandero és a Logan harmadik generációja minden eddiginél többet nyújt, miközben a piacon egyre kevesebb a hozzájuk hasonlóan egyszerű, elérhető árú konstrukció.
A Renault CMF-B moduláris platformjára épülő új szériából elsőként a csúcskivitel, a Sandero Stepway kulcsát kaptuk meg. Pontosabban kártyáját, ugyanis a Daciához is formatervezett távirányító jár. Bár nem olyan elegáns, fényes fehér, mint a Renault-ké, viszont ezen az apróságon is látszik az irány, amerre a márka elindult. Ami a formatervet illeti, a terepes kiegészítők nélkül is vagány a Sandero, külseje nincs lépéshátrányban a Renault-hoz képest. Az új arculat fontos része a szériában kínált LED-es lámpa, amely az új hűtőráccsal együtt drágább autókon is hitelesen mutatna. Az egyetlen költséghatékony megoldás az ajtók vastag műanyag helyett matricából készült védőborítása. Cserében egy szellemes megoldást kínál a Stepway kivitel, tetősínje a helyéről kiszerelve, keresztben felerősítve önmagában tetőcsomagtartóként használható.
Az arányai jól láthatóan megváltoztak. Nyomtávja 30 mm-rel nőtt, a tető a legmagasabb pontján 10 mm-rel lejjebb, a hátsó ablak felett már 20 mm-rel alacsonyabban fut, ami a légellenállási együtthatóját több mint 10%-kal javította. Az ajtók csukódásán ugyan érezhető, hogy könnyű alkatrészeket mozgatunk, és a csillapításuk sem a legjobb, az újdonság egyik legmeglepőbb részletét is itt találjuk. Az ajtóbehúzóra nemcsak egy dekorcsík, hanem textillel bevont, puha burkolat került, amely a műszerfal középső részén is megtalálható.
A formák naprakészek, a felhasznált anyagok átlagosak, a helykínálat pazar. Ez részben annak köszönhető, hogy egy lekerekített dobozformában ülünk, hossza és tengelytávja a Clio és a Megane között van.
Az elődjéhez képest 8 mm-rel növelték a belső szélességet, 42 mm-rel a hátsó lábteret, sőt, 2,5 literrel bővítették a belső tárolóhelyek kapacitását, így a 8 literrel tágasabb, 328 literes raktér mellett már 21 litert tölthetünk meg apróságokkal. A franciásan puha tömésű ülések vonzóak a sofőrnek és az utasoknak is, akárcsak a nagy ablakoknak köszönhető, jó kilátás. Ma már a mutatós műszerek számítanak különlegesnek, de a modern extrák sem hiányoznak belőle, a telefontartó a hozzá közel beépített USB-csatlakozóval akkor is jár, ha a legnagyobb képernyőt választjuk, amely többek között okostelefon-tükrözésre is képes. Ergonómia terén is fejlődött a Sandero, nincsenek benne bántóan elnagyolt megoldások, legfeljebb kevésbé kifinomultak az egyes részletek. A kapaszkodó például nem lehajtható, illetve a csomagtérajtó betétjén is megspóroltak néhány eurót.
A Renault-tól származó, modern hajtásláncok között a Daciánál üde színfolt a most próbált 1,0 literes, háromhengeres, 100 lóerős, benzin/gázüzemű, turbós benzinmotor. A 40 literes pótkeréktartállyal együtt papíron akár 1500 kilométerre is elegendő üzemanyagot vihet magával, de azt figyelembe kell venni, hogy csak a motor bemelegedése után válthatunk át gázüzemre. A pehelysúlyú, vezetővel együtt 1160 kilós Daciát könnyedén mozgatja a nyomatékos motor, elszigetelt hangja pörgetve sem tolakodó. A hatfokozatú kézi váltó jól kapcsolható, és az áttételezés is eltalált, a márkára jellemző puha rugózás miatt egy jó értelemben véve régimódi autóban érezhetjük magunkat. Természetesen számolnunk kell némi karosszériadőléssel, az úthibákon viszont nagyvonalúan lép át, ez sokaknak fontosabb is a nagy kanyarsebességnél. Az öt személlyel is 133 mm-es hasmagasságot a Stepway-nél további 41 mm-rel toldják meg, így buckás földúton is magabiztosan haladhatunk vele.
A Magyar Nemzet közéleti napilap konzervatív, nemzeti alapról, a tényekre építve adja közre a legfontosabb társadalmi, politikai, gazdasági, kulturális és sport témájú információkat.
A Magyar Nemzet közéleti napilap konzervatív, nemzeti alapról, a tényekre építve adja közre a legfontosabb társadalmi, politikai, gazdasági, kulturális és sport témájú információkat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.