Egy slágergyanús és elegáns japán hibrid

Divatos, politikailag korrekt és szerethető is a japán márka slágergyanús hibridje .

null

Autógyártó legyen a talpán, aki megtalálja az arany középutat a múlt értékei, a jelen igényei és a jövő elvárásai között. A CR-V ötödik generációjával szerzett tapasztalataink alapján az autóipar elé állított kihívások csak fokozták a japánok lendületét, és minden eddiginél többet hoztak ki a már korábban is bestsellernek számító szabadidő-autóból. Az alternatív hajtások fejlesztésében is fej-fej mellett haladnak a Toyotával. Dicséretes a Honda kitartása, a rivális behozhatatlannak tűnő előnye sem tántorította el attól, hogy felvegye a versenyt egy egyedi működési elvű rendszerrel.

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid AWD
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Bár a Honda is az öntöltőnek nevezett megoldás mellett döntött, a CR-V Hybrid közelebb áll egy villanyautóhoz, zöld rendszámot azonban nem kaphat, mert tisztán elektromosan egyhuzamban csak két kilométert tud megtenni. 2,0 literes, 145 lóerős, Atkinson-ciklusú benzinmotorja mellé két villanymotort építettek be. Az egyik generátorként működik, a másik, 184 lóerős viszont fix áttételen keresztül, nyomatékváltó beiktatása nélkül a kerekeket hajtja, miközben a benzinmotor egy ideális fordulatszám-tartományban, hajtási veszteség nélkül csak az akkumulátort tölti, és csupán 75 km/órás tempó felett egy kuplunggal összekapcsolva kezd hajtani.

Némítás után fokozatosan hangosodik fel a hifi, a könyöklőben praktikus rekeszt alakítottak ki
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Az ideális hajtási módot az intelligens hibrid rendszer (i-MMD) a vezető bevonása nélkül, önállóan választja ki, de beleszólhatunk a működésébe az EV, az Eco, vagy éppen a Sport móddal. Az esetek döntő többségében érdemes rábízni magunkat, mert harmonikusan működik, észrevétlenül váltogat az üzemmódok között. Autópályán sem zavaró a benzinmotor búgása, hiszen a hangját aktív zajkioldó rendszer mérsékli. A lehető legtöbbet halad leállított motorral, a teljes töltöttséget gyorsan eléri, és igyekszik megtartani. Ezzel kellőképpen kihasználja a vegyesüzemű hajtáslánc előnyeit, hiszen a rugalmasságot és a takarékosságot szinte kompromisszumok nélkül nyújtja.

Elöl-hátul kényelmesek az ülések, a bőrkárpit kiváló minőségű
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A szűk keresztmetszetet most is az akkumulátor jelenti, melyet a csomagtér padlója alá építettek be, emiatt 64 literről és a CR-V egyik előnyéről, a harmadik üléssor opciójáról is le kell mondanunk. Öt üléssel viszont a 497 literes raktér is használható méretű, nagy nyílásának és alacsony peremének hála jól pakolható, szükség esetén bővíthető. Hátránya még a benzines CR-V-hez képest 113 kilós súlytöbblete.

Általában generátorként működik a benzinmotor, csak nagyobb tempónál veszi át a hajtást
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Ezt figyelembe véve még többet ér a tudása, hiszen egy hosszabb, országúti és autópályás szakaszt tartalmazó utazás során 5,2 litert fogyasztott, de a tesztprogram 7,2 literes átlaga is kedvezőnek számít. A képletbe érdemes beleszámolni az egymillió forintos felárért rendelhető, további 52 kg plusz súlyt jelentő összkerékhajtást, amely kardántengely és osztómű segítségével valóban alkalmassá teszi könnyebb terepek leküzdésére.

Nagyok és szélesre tárhatók az ajtók, a hátsók közel 90 fokban nyílnak
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.