Minőségi francia elektromos autó

A karosszéria fémrészén kívül mindent kicseréltek a típus generációváltásnak nevezett átalakítása során.

null

Kívülről nehéz észrevenni azokat a minőségi módosításokat, amelyek a Renault által generációváltásnak nevezett frissítést indokolják, hiszen épp csak a műanyag lökhárítók és a lámpabetétek változtak, azonban a karosszériavázon kívül alig maradt olyan alkatrész, amit nem cseréltek ki vagy módosítottak. A legfontosabb, hogy eltűnt a bántóan olcsó műanyagból készített műszerfal (emlékét a továbbra is jellegzetes mintájú tetőkárpit őrzi), amelynek helyére szövetbetétes minőségi darab került, a kormánykerék mögött monitor tájékoztat, és felár ellenében már 9,3 colos képátlójú, élére állított középső érintőképernyő is elérhető.

Renault Zoe R135
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

Ezzel már van távoli hozzáférés is, amivel például az utastér temperálása is végezhető, ez a funkció kimarad az alapmodellből, és a középső, Zen szinten is feláras (50 000 Ft). Furcsa, hogy a jobb hatásfoka miatt (közvetlen az embert fűti) a villanyautóknál a konstruktőrök szeretik az ülésfűtést, a Zoéhoz még a csúcsszinten is feláras ez – a Téli csomagban (100 000 Ft) kormányfűtéssel és nappabőr kormánnyal együtt adják.

Sokkal jobb lett a minőségérzet az utastérben, az óriási központi kijelző feláras
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

A vezetési pozíció változatlan, továbbra sem állítható az ülésmagasság, és a padló alá épített akkumulátor miatt magasan ülünk. Az erősebbik, 136 lóerős és 245 Nm nyomatékú villanymotorral már kifejezetten sportos haladásra is képes a Zoe, az élményt a túlszervózott kormány és a gyenge tapadású abroncsok rontják; az alacsony tömegközéppont miatt jól fordul az autó, és a B fokozatba kapcsolva a motorfékhatás – intenzív energia-visszatermelés – is jól használható.

Minőségi fejtámla- vagy ülésmagasságállítás továbbra sincs. Helyből nem jut több a hátul ülőknek, de kaptak két USB-csatlakozót töltésre
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

Az akkumulátor most már minden Zoe-ban 52 kWh kapacitású, egy feltöltéssel úgy 300 km-es hatótávolsággal lehet számolni – az agglomerációból ingázva a nap elején és végén egy rövid autópálya-szakasszal fűszerezve a tempót. Alapáron csak Type 2-es csatlakozós töltőkábelt adnak, az otthon használható villásdugós kábelért (többféle is van a gyári tartozékok között) legalább 179 990 Ft-ot kérnek. A márkakereskedésekben egyébként segítséget nyújtanak 1/3 fázisú otthoni töltő beszereléséhez, a készülékeket 336 990-499 990 Ft között adják, ehhez jön még a telepítés költsége, amit az ügyfél fizet.

Vannak olyan töltőoszlopok, amelyekkel nem hajlandó kommunikálni a Zoe, olyankor egyszerűen nem indul el a töltés
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

Utóbbit, mármint az otthoni gyorstöltési lehetőség kiépítését azért érdemes megfontolni, mert egyfelől azt más tölthető autóhoz is lehet használni, másrészt a Zoe fedélzeti töltője bizony válogatós. Miután befizettünk a Mol Plugee töltőre, az autó nem kommunikált az oszloppal, úgyhogy a számla sztornózása után kereshettünk másik töltőoszlopot – amíg ez Budapesten még megoldható, vidéken már gondot jelenthet. Az importőr tájékoztatása szerint nem tudják, mi lehet a probléma, de értesültek arról, hogy némely gyártmányú töltőoszlopokkal ez a helyzet.

Nagyon erős a villanymotor, az alacsony gördülési ellenállású abroncs gyakran küzd a tapadásért
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.