Vagány külsejű koreai mini

A minikategóriában viszonylag nehéz emlékezetes modellt alkotni. Nézzük, hogyan oldotta meg a feladatot a koreai márka!

null

Emlékezzünk csak vissza, hogy milyen volt az első Picanto, majd vessünk egy pillantást az aktuálisra! Azt hiszem, ennél jobban nem lehet szemléltetni, hogy egy-másfél évtized alatt honnan hova jutott a dél-koreai gyártó. A kizárólag ötajtósként létező új generáció már nem csak az unalomig ismételt 7 éves garanciával, vagy az alacsony fenntartási költségekkel csalogatja be a vevőket a kereskedésekbe. A képletbe ugyanis belekerült az érzelmi töltet, merthogy nagyon is látványos lemezruhába öltöztették az új modellt. Főleg a GT Line verzió figyelemfelkeltő méregzsák, a piros betétek és a dupla csövű kipufogó kis utcai harcossá teszik a Kia minijét.

Kia Picanto 1.25 MPI GT Line
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Pedig szó nincs arról, hogy a külsőre helyezték volna a legnagyobb hangsúlyt. Miközben a kisautók minden modellváltással egyre csak nőnek, a minik kategóriájában nem ez a helyzet. A legkisebb szegmensben variálnak az arányokon és különböző megoldásokat keresnek, hogy az adott hosszúságból a lehető legnagyobb belső teret hozzák ki. Az új generációs Picantónál is ez történt, lényegében változatlanok maradtak a külső dimenziók, ugyanakkor a kocsiba ülve kellemes meglepetés ér. A 15 mm-rel nyújtott tengelytáv is közrejátszik abban, hogy a szegmens mércéje szerint tágas a modell, négy átlagos termetű felnőtt kényelmesen elfér benne.

Könnyen leolvasható a műszerfal, a GT Line krómozott gyűrűket kap
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A kényelmes jelző tényleg nem túlzás, az ülések jól tartanak, és bár kicsit lehetne hosszabb az ülőlap, a több száz kilométeres utazások sem jelentenek problémát. Jó döntés volt, hogy a műszerfal alsó vonala magasabban fut, mint eddig, mert az elöl ülők térdének több hely jut. A kidolgozás nagyon sokat javult, s ha valaki nem sajnálja a pénzt, egészen látványos belsejű Picantót is rendelhet. A 7 colos lebegő érintőképernyő, a műszeregység és úgy általában az egész autó alapos munkáról árulkodik. Ahogy a tárolórekeszek számára, úgy a csomagtartó méretére sem lehet panaszunk, a 255 literes raktér 55 literrel múlja felül az elődét. Az alapverzió kivételével mindegyik Picanto mozgatható csomagtérpadlóval rendelkezik, így aztán bővítéskor sík padlót kapunk.

Magas fordulaton, 4000-nél ébred a motor csúcsnyomatéka
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A vagány GT Line modell az 1,0 literes és 1,25-ös motorral is elérhető, nekünk utóbbihoz volt szerencsénk. A 84 lóerős motor városban könnyedén viszi a 860 kg-os minit, az már más kérdés, hogy a vérmes külső azért nagyobb dinamizmussal kecsegtet. Mindenesetre autópályán sem fogy el vészesen az erő, ha nem sajnáljuk pörgetni, országúti tempóról is tisztességesen gyorsít. 130-as tempónál inkább már az erős szélérzékenység a zavaró, no meg a tudat, hogy a fogyasztás jelentősen megugrik – a 6,1 l/100 km is inkább csak átlagos. A hangszigetelés elismerésre méltó, a motor- és a gördülési zaj is minimális a Picantóban.

A korábbi nemzedékhez képest kétszer annyi nagyszilárdságú acélt használtak fel
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.