Vegyeshajtású japán csúcsmodell

Sok pénzért sokat ad a C-HR csúcsváltozata, amely 184 lóerővel már nem csak a takarékoskodásról szól.

null

No more boring cars, vagyis elég volt az unalmas autókból! Ezt egyenesen a Toyota első embere, Akio Toyoda mondta pár évvel ezelőtt, híres mondata pedig abszolút illik a 2016-ban debütált C-HR szabadidő-autóra. A megosztó, de kétségkívül karakteres formához már kezdetektől fogva passzolt volna egy izmos változat, ez a hiányosság a mostani, félidős frissítéssel már a múlté.

Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

A 122 lóerős, 1,8-as hibrid és a 116 lovas, 1,2-es turbómotor mellé megérkezett a 2,0 literes Dynamic Force verzió, amely 184 lóerős rendszerteljesítményével egy másik ligában játszik. A Lexus UX-ben is megtalálható hajtáslánc kapcsán az tűnik fel elsőként, hogy mennyire magas szintű a működési kultúrája, illetve hogy az 1,8-ashoz képest sokkal jobban veszi a gázparancsot. Intenzív gyorsításkor itt is felbőg a motor, ami nem feltétlenül kellemes, de legalább a dinamika is rendben van – a csúcs C-HR 8,2 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/órás tempót.

Átgondoltabb és könnyebben kezelhető a központi rendszer
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

A hosszú évek óta tökéletesített hibrid hajtás pedig a takarékosság terén kikezdhetetlen, nagyrészt városi használatban 5,3 literes átlagot mértünk, ami pontosan megegyezik a gyári értékkel. Bár a hibridségről talán a sportosság az utolsó, ami eszünkbe juthat, a kis Toyota kormánya meglepően direkt, és az úthibákat aránylag jól elnyelő futómű ellenére egészen kis karosszériadőléssel fordul.

Kiemelkedő: az Atkinson-ciklus alapján működő 2,0 literes benzinmotor termikus hatásfoka 41%!
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

Ugyan a lámpákat és a lökhárítókat is átszabták, az eltérések minimálisak, továbbra is a kupéforma a meghatározó. Persze a CH-R-nek ez a sava-borsa, de hátrafelé a kilátás erősen korlátozott, és hiába korrekt a hely a második sorban, ha a parányi üvegfelületek miatt kisebbnek érződik a tér. A vezetői környezet kapcsán a legfontosabb változást a multimédia-rendszer hozta, a panel két szélén már fizikai kapcsolókat is találunk, amelyekkel sokkal egyszerűbbé vált a kezelés. A 8 colos érintőkijelzős egység alapáron jár a C-HR-hez, és ahogy illik, Android Auto és Apple CarPlay funkciókat is felvonultat.

Hátrafelé erősen korlátozott a kilátás, így jól jön a tolatókamera
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

Az említett Lexus UX-szel ellentétben a C-HR izmosabb hibridje nem konfigurálható összkerékhajtással, aki 4×4-es verziót szeretne, annak továbbra is az 1,2-es turbós jöhet szóba. Ettől függetlenül a 2,0 literes változatnak rendesen megkérik az árát, a legolcsóbb kivitel is 9 950 000 Ft-ot kóstál – azonos felszereltséggel az 1,8-as már 9,3 millióért is elvihető. A gazdag ellátmány ellenére azért az mégiscsak beszédes, hogy a Toyota 10,5 milliótól adja a 218 lóerős hibrid RAV4-est.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.