180 kg és 180 LE – itt az eddigi legvagányabb naked bike

A naked-kínálatát az 1:1 tömeg:teljesítmény aránnyal rendelkező típussal koronázza meg a német márka.

null

Nem elégedtek meg annyival a KTM mérnökei, hogy az eddigi legnagyobb teljesítményű V2-es blokkot pakolták bele a naked-motorkerékpár vázába, bár a 180 LE/140 Nm teljesítményű 1301 köbcentis blokk jó kiindulási alapot jelent az 1290 Super Duke RR modellhez.

KTM 1290 Super Duke RR
Fotó: YOUTUBE

A lehető legtöbb helyen spóroltak a tömegből, a felnik darabonként 1,5 kg-ot, a lítium-ion akkumulátor 2,5 kg-ot spórolnak, az Akrapovic kupifogórendszer titániumból készül, a karosszériaelemek és a segédváz karbonból. Mindezek eredményeként az R-hez képest 9 kg-mal lett könnyebb a gép, miközben Apex Pro 7548 Close Cartridge villát, állítható WP Apex Pro 7117 kormány-lengécsillapítót és kifejezetten a KTM 1290 Super Duke RR-hez készített Apex Pro 7746 Shock hátsó rugóstagot építettek be. Egyedülálló vezetési élményt ígér a 180 kg tömegű és 180 lóerő teljesítményű naked, amelyből mindössze 500 példányt készítenek.

Az eredeti cikk IDE kattintva érhető el.

A világ végére – KTM 890 Adventure motor bemutató

Míg korábban az 1000 cm3 feletti túraenduróknál csapták a legnagyobb hírverést a gyártók, most mintha áthelyeződne a hangsúly a 700-900 cm3-es modellekre. A KTM is meglátta a rést, és piacra dobta a 790 Adventure-t, amely meglepően rövid, mindössze kétéves gyártási periódus után adja át helyét a 890 Adventure-nek. Az ok viszonylag egyszerű: a Triumph és a BMW is gőzerővel fejleszti hasonló méretű és felépítésű masináit, és ha hinni lehet a pletykáknak, a Honda is hamarosan beszáll a versenybe. Vagyis szó sem lehetett arról, hogy a KTM egy átlagos motorral rukkoljon elő, inkább apait-anyait beleadtak – olvasható az Autó-Motor portál cikkében.

A 233 mm-es szabad hasmagasságú, fűzött felnis bázisváltozaton is látszik, hogy terepen sem jön zavarba, az R verzió viszont a csőrszerű első sárvédővel, a bütykös gumikkal, az off-road üléssel és a kisebb szélvédővel a sivatagi ralimotorokat idézi. Ami közös a két verzióban, az többek között a króm-molibdén acél váz és a soros kéthengeres blokk. Utóbbinál nem egyszerűen arról van szó, hogy hosszabb löketűre változtatták, hanem lényegében egy teljesen új erőforrást alkottak – a KTM szerint a 890-es jobban bírja az alacsony oktánszámú üzemanyagot is.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.