A világ végére – KTM 890 Adventure motor bemutató
Míg korábban az 1000 cm3 feletti túraenduróknál csapták a legnagyobb hírverést a gyártók, most mintha áthelyeződne a hangsúly a 700-900 cm3-es modellekre. A KTM is meglátta a rést, és piacra dobta a 790 Adventure-t, amely meglepően rövid, mindössze kétéves gyártási periódus után adja át helyét a 890 Adventure-nek. Az ok viszonylag egyszerű: a Triumph és a BMW is gőzerővel fejleszti hasonló méretű és felépítésű masináit, és ha hinni lehet a pletykáknak, a Honda is hamarosan beszáll a versenybe. Vagyis szó sem lehetett arról, hogy a KTM egy átlagos motorral rukkoljon elő, inkább apait-anyait beleadtak – olvasható az Autó-Motor portál cikkében.
A 233 mm-es szabad hasmagasságú, fűzött felnis bázisváltozaton is látszik, hogy terepen sem jön zavarba, az R verzió viszont a csőrszerű első sárvédővel, a bütykös gumikkal, az off-road üléssel és a kisebb szélvédővel a sivatagi ralimotorokat idézi. Ami közös a két verzióban, az többek között a króm-molibdén acél váz és a soros kéthengeres blokk. Utóbbinál nem egyszerűen arról van szó, hogy hosszabb löketűre változtatták, hanem lényegében egy teljesen új erőforrást alkottak – a KTM szerint a 890-es jobban bírja az alacsony oktánszámú üzemanyagot is.
Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.