Jean Rédélé egy bevált módszert választott, amikor megépítette első sportautóját. A Renault 4CV műszaki alapjaira Giovanni Michelottival formás, üvegszálas karosszériát készített, és a Coupe des Alpes versenyeken elért sikerek után Alpine-nak nevezte el. A korai A106-os 2+2 üléses kivitelét a Renault Dauphine Gordini motorjával szerelte fel, és A108-as néven kezdte forgalmazni. A Renault-val ápolt jó kapcsolatnak hála a régi technikát 1961-ben a bemutatás előtt álló 8-aséra cserélhette, és a karosszériát is áttervezte, erre elsősorban a hátsó tengely mögé beépített, új motor miatt volt szükség.Az Alpine védjegyének számító acélcső alvázra erősített – Chappe et Gessalin cégnél készült – üvegszálas elemekből egy minden korábbinál markánsabb és arányosabb sportkupé született.
Utcai pankráció zajlott a Blahánál + videó
