Egyik díjazott villanyautó se hozta a gyári hatótávolságát

Most hirdette ki a What Car? a 2021-es villanyautó-díjazottakat, a nyertesek és egyéb fontos modellek hatótávolságát a gyakorlatban is megmérték.

null

A What Car? magazin által idén díjazott hat villanyautó és négy fontos újdonság hatótávolságát vizsgálták meg ideális körülmények között, és arra jutottak, hogy a WLTP-értékhez képest 3-29,2%-kal marad el a tényleges hatótávolság a gyakorlatban. A mérésére a saját tesztpályán kerítettek sort, ahol 24 km-es tesztkört jelöltek ki, ebből bő 4 km volt a szimulált városi szakasz, majd bő 6 km következett állandó 68 km/órás tempóval, majd szűk 13 km állandó 112 km/órás tempóval – utóbbi a brit autópályák sebességlimitje.

Gyakorlatban is mérték az autók hatótávolságát
Fotó: What Car?

Az autók 21°C-ra állított klímával, automata fényszóróval, alap üzemmódban (nem Eco-ban) haladtak a normál fékenergia-visszatermeléssel, konvojban, minden kör végén módosítottak a sorrenden. Felhős volt az ég, és ideális, 17-24°C közötti a hőmérséklet – egy hideg téli vagy forró nyári napon még ennyit se futottak volna a villanyautók. Nem volt meglepetés, hogy elsőként a Mazda MX-30-as állt meg, hiszen ennek a legkisebb az akkumulátora, de az igen, hogy ezt a Fiat 500 követte, hiszen 29,2%-kal maradt el a szabványos hatótávolságától. A legjobban a Porsche Taycan közelítette meg a gyári hatótávolságát, csak 3%-kal maradt el attól, a legjobb fogyasztása a Tesla Model 3-asnak volt, míg az abszolút győztes a legnagyobb akkumulátorral szerelt Ford Mustang Mach-E lett.

Fotó: Autó-Motor/What Car?

Az eredeti cikk ITT érhető el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.