Ne temessük még azt a dízelt! – V60 Cross Country B4 AWD teszt

Bár egyre kevésbé látnak fantáziát a dízelmotorokban, azért még mindig vannak autók, amelyekhez a gázolajos blokk dukál.

null

Azt hiszem, nem túlzás azt állítani, hogy a kínai tulajdonban lévő svéd márkánál az utóbbi 6-8 évben több változás történt, mint az előtte lévő két évtizedben összesen. Teljesen friss formanyelvet és gyökeresen új belsőtér-koncepciót álmodtak meg, eközben megkezdődött az online értékesítés, és azt sem féltek meglépni, hogy távol maradjanak a tradicionális nemzetközi autókiállításoktól. Új korszak köszöntött be a hajtásláncok terén is, hiszen búcsúztak az öt- és hathengeres blokkok, és a plug-in hibridek térnyerésével egyértelművé vált, hogy a Volvo a tisztán elektromos hajtásra való átállásig sem szán már túl nagy szerepet a dízeleknek.

Vannak autók, amelyekhez a gázolajos blokk illik a legjobban.
Fotó: Stefler Balázs

Noha a márka technológiai igazgatója, Henrik Green egyenesen azt mondta, hogy a belső égésű motoroknak nincs jövőjük, azért a legújabb 2,0 literes dízel erősen árnyalja a képet. Amikor beültem a V60 CC-be, 1040 kilométeres hatótávolságot jelzett a fedélzeti számítógép, ezt pedig a gyakorlatban is simán hozza az autó. Vajon a való életben hogy vált majd ki egy ilyen járművet az órákig kanócon lógó, optimális esetben 400 kilométeres hatótávú villanyautó? A választ alighanem mindenki tudja…

A minőség elsőrangú, de a fizikai gombok száműzését erősen túlzásba vitték
Fotó: Stefler Balázs

A mai középkategóriások mezőnyében óriásinak számító, 71 literes tank mellett a plusz 40 Nm-es rásegítésű, 48 voltos lágyhibrid rendszer is jót tesz a hatótávolságnak, ugyanakkor utóbbi működéséből csak annyit vesz észre a sofőr, hogy a startstop funkció működése sokkal finomabb, mint korábban. A 197 lóerős, 2,0 literes dízel hangja az egyetlen, ami nem illik az összképbe, a német konkurensek jobban becsomagolják ezeket a négyhengereseket. Miközben a 8 fokozatú váltó tökéletes harmóniában dolgozik a motorral, a dinamikára sem lehet panasz, öt személlyel, az 500 kilós terhelhetőséget kihasználva is marad annyi tartalék, ami egy ilyen kaliberű autótól elvárható. Pedig a V60 Cross Country minden, csak nem könnyű, az 1854 kg-os tömeg a kategória nehezebbjei közé sorolja. Ennek megfelelően távol áll tőle a sportos viselkedés, de azt is meg kell hagyni, hogy a szabadidő-autós köntösbe bújtatott Cross Country sokkal lágyabban rugózik a sima V60-asnál. Miközben az utastér komfortja és az ülések kialakítása is elsőrangú, a csomagtérbe sem lehet belekötni. Az 529 literes érték nem kiemelkedő, de sarkos kialakítása miatt jól pakolható – ez igazi kombi és nem shooting brake!

Már nincs V60 Cross Country sem villamos rásegítés nélkül, az önindító/generátor 14 lóerőt produkál
Fotó: Stefler Balázs

A kizárólag összkerékhajtással elérhető V60 CC 15 170 000 Ft-os ára értékarányos, hiszen amellett, hogy alapból hihetetlenül sok vezetéstámogató rendszert kap a vásárló, a modell 210 mm-es hasmagasságát sok SUV is megirigyelhetné. Aki pedig ódzkodik a dízeltől, az 15 390 000 Ft-ért 2,0 literes, 250 lóerős, benzinmotoros kivitelt is választhat.

A teljes cikket ITT érheti el.

Kiemelt kép: Stefler Balázs

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.