Rögtön két autót is készítettek a formatervezők, hiszen a skysphere névre keresztelt autó alapesetben 4,94 méter hosszú roadster, de gombnyomásra 25 centivel megnyúlik a tengelytávolság és a légrugózás is 1 centivel magasabbra emeli a karosszériát; ilyenkor túraautóként remekel az 5,19 méteres sportkocsi. Viszonyításként az Audi RS5 és az A8 L tengelytávolsága közötti különbségről van szó. Nem csak a karosszéria alakul át, hanem az utastér is, hiszen amíg a roadster módban az ember vezet, GT változatban már az elektronika; ekkor nincs szükség kormánykerékre, ezért az eltűnik a műszerfalban.
A technika jelentős részét a karosszéria hátuljában helyezték el, az utastér előtt csak a töltő-elektronika és a tengelytáv megnyújtásáért felelős aktuátorok találhatóak, illetve egy csomagtér, ahol két golfzsákot lehet elhelyezni. A hátsó kerekeket egy 632 LE/750 Nm teljesítményű villanymotor hajtja, az 1,8 tonnás roadster körülbelül 4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra – jó a tapadás, mivel a tömeg 60%-a a hátsó tengelyt terheli.
Elöl-hátul alumíniumból készített kettős keresztlengőkaros felfüggesztést használnak, az összkerék-kormányzást teljes egészében elektronikusan vezérlik, azaz csak informatikai kapcsolat van a roadster-módban elérhető kormány és a kerekek között. A digitalizáció első ránézésre is látszik, hiszen a klasszikus Audi-hűtőrács ezúttal két krómcsíkot jelent, azokat a kocsi orrát teljes egészében elfoglaló világító LED-es sora teszi teljessé. Az Audi skysphere sportkocsit követően még az idén megismerhetjük a grandsphere tanulmányt, jövőre pedig az urbansphere következik majd.