Áttörés lesz? – Q4 E-tron menetpróba

Élhető méretű és ésszerű teljesítményű elektromos SUV-val bővült az Audi kínálata, az első próbakör alapján a Q4 e-tron a piac meghatározó szereplője lehet.

null

Markus Duesmann, az Audi első embere nemrégiben jelentette be, hogy a márka a korábbi tervekhez képest még gyorsabban válik elektromos autógyártóvá. Ez egészen pontosan azt jelenti, hogy a 2026-tól bemutatásra kerülő modellek tisztán elektromosak lesznek, és 2033-ig szépen lassan kivezetik a belső égésű erőforrásokat. Ennek az átalakulási folyamatnak fontos pillére az e-tron SUV és az e-tron GT is, de az eladási darabszámok tekintetében alighanem a vadonatúj Q4 e-tron lesz a meghatározó. 

Az MEB-platformra épülő szabadidő-autó – ahogy neve is utal rá – félúton helyezkedik el a Q3-as és a Q5-ös között, és azokhoz hasonlóan kupés befejezésű Sportback kivitelben is elérhető.

Az első üléspróba után két dolog hagyott bennem mély nyomot. Egyrészt nem érzi az ember, hogy egy drága autóban ül (az Audinál azért ez meglepetés), másrészt hátul hatalmas a lábtér. Ahhoz képest, hogy 4588 mm-es hosszával nem egy drabális autó a Q4 e-tron, a második sorban 190 centis magassággal is komfortosan lehet utazni, főleg, hogy a padló teljesen sík. Mivel a csomagtér alaphelyzetben 520 literes, a karosszéria kapcsán nyugodtan kijelenthetjük, hogy az akkumulátoros-elektromos hajtás semmilyen hátrányt nem jelent.

Fotó: Flickr

 

A nagy kérdés persze a hatótávolság és a tölthetőség! 3-féle teljesítménnyel és 2 eltérő akkumulátorral dobják piacra a modellt, a bázistípus (e-tron 35) hátsó kerekeit egy 170 lóerős villanymotor hajtja, az 52 kWh kapacitású akkumulátorral 341-349 kilométer a hatótávolság. A 40-es jelzéshez 204 lovas hátsó villanymotor tartozik, a 77 kWh kapacitású akkuval 520 km a WLTP-hatótáv, míg a csúcsmodell az összkerékhajtású 50 quattro, amelynek 299 lóerő összteljesítményű villanymotorjait az ugyancsak 77 kWh kapacitású telep látja el energiával. 

Mindegyikben közös, hogy 125 kW-os táplálást is tud fogadni, az viszont már más kérdés, hogy ilyen töltőből egyelőre nincs sok Magyarországon.

Bár nyilvánvalóan a 299 lovas kivitel a legsportosabb, a 204 lóerős modell dinamikáját sem érheti kritika. Egyenes vonalban kifejezetten gyors a Q4 e-tron, kanyarban és fékezéskor viszont gyorsan egyértelmű lesz, hogy a több mint 2 tonnás tömeget mennyire viszi a lendület. A kormányzás és a futómű hangolása is komfortos, így összességében egy végtelenül csendes és kifinomult kocsit kap a vásárló a pénzéért, ugyanakkor a minimalista és hűvös stílus ezzel a hajtáslánccal nehezen ébreszt az emberben érzelmeket. A többi villanyautóhoz viszonyítva a Q4 e-tron 16 550 640 Ft-os indulóára, illetve a 204 lovas modell 19 099 530 Ft-ja is versenyképes, de a belső égésű motorral ellátott, hasonló használati értékű társakhoz viszonyítva sem tűnik túlzónak.

 

Az eredeti cikket ITT érheti el. 

Kiemelt kép: Flickr

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.