Jó 100 éven keresztül egyformán tekintettek az emberek az automobilra: gépesített, önjáró személy- és teherszállító eszközként, amely engedelmesen kiszolgál minket, vezetője utasításai szerint megy erre-arra, gyorsít-lassít, áll meg.
Körülbelül 20 éve azonban gyökeres paradigmaváltás kezdődött a technikában, Steve Jobs zsenijéhez kapcsolhatóan megjelentek az okoseszközök – olvasható az Autó-Motor cikkében.
Itthon pedig Kishonti László megalapította, azóta is vezeti budapesti cégét, amely létrehozta a világ egyik legjobb grafikus teljesítménymérő szoftverét, olyan nagy nevekkel együttműködve, mint az Apple, a Nokia és a Google.
A mobilpiac lelassulásakor, 2015-ben látnokian felismerte, hogy be kell hozni a mesterséges intelligenciát a gépkocsiba is, vállalkozásának a kifejező ai-Motive (artificial intelligence; automotive) nevet adta, és ráment az új szakterületre.
Tudásközpont
A gépészetben óriási rutinú, de a tömegtehetetlenségükkel nehezen kanyarodó autógyártók nem tudták felvenni az új irányt, mert ehhez egészen más szemmel kellett nézni a gépjárművet.
Az eddigiektől merőben eltérő részleget nyitni, embereket felvenni, kétes eredménnyel ismeretlen tudományágba behatolni idejük sem volt, szívesebben bízták magukat már működő és bizonyított tudásközpontokra, mint az aiMotive.
Mára ez a magyar vállalkozás a világ egyik legnagyobb és legsikeresebb márkafüggetlen, önálló szoftverbeszállítója, mintegy 200 fejlesztőmérnökkel. Nem könnyű újoncként boldogulni az autóiparban, beszállítóóriásoknak is 10-15 évébe került, de mostanában kedvezőbb a környezet a valós perspektívát kínáló startupoknak, sok tőkét vonhatnak be komoly befektetőktől.
Az aiMotive megvetette a lábát, és ha nem is mérkőzhet Kínával vagy az Egyesült Államokkal, ahol dollár-százmilliókat zúdítanak a szegmensbe, Európában értékelik, hogy nemcsak ötleteik vannak, hanem működő projektjeik is.
Az eredeti cikk IDE kattintva tekinthető meg.
Borítókép: AImotive (Forrás: Autó-Motor)