A Hungaroringen tartotta a Ford az E-Transit haszonjármű hazai premierjét, a helyszínválasztás indoka talán az lehet, hogy az autó a Mach-E technikáját (akkumulátor és hátsó hajtómotor) használja. A valóságban ebből vajmi keveset lehetett érezni, hiszen az általam próbált példány a gyár által opciósan kínált 100 km/órás (valójában 105 km/h-nál szab határt a száguldásnak) sebességlimittel rendelkezett; néhány kanyarhoz nem is kellett lassítani a pályán, és az L azaz fokozott fékenergia-visszatermelés választásával a fékpedál használatát is mellőzhettem. Az alacsony tömegközéppont, a független felfüggesztések és a jó rugózás miatt a rázóköveteket is jól veszi az autó, bár ez kevésbé hasznos információ a potenciális vásárlóknak - olvasható az Autó-Motor cikkében.
![](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2022/09/etransit3-600x600.jpg?x88250)
Utóbbiakról egy prezentáció keretében elmondták, hogy ideális esetben olyan ügyfelek, akik nem sokat mennek az autóval, aminek sok állásideje van, és így bőven van idő az akkumulátor töltésére. Bónuszként ott a raktér jobb hátsó sarkában elhelyezett ProPower Onboard konnektor, amelynek segítségével például elektromos kéziszerszámokat lehet működtetni.
A hazai piaci bevezetés előtt egy futárcégnek adtak egy autót kipróbálásra, a 3 hetes tesztidőszak alatt vidéki csomagszállításra használták az autót napi több mint 200 kilométeres távon és az bevált – fűtés/hűtés nélkül, hiszen mostanság a villanyautók számára épp ideálisak az időjárási körülmények. Azzal persze a gyár is tisztában van, hogy sok ügyfélnek ez egyszerűen nem elegendő még ma, úgyhogy a dízelmotor is velünk marad még egy ideig. Rákérdeztem, és az E-Transitból nem lesz hatótávnövelős változat (a motortér lényegében üres, ott csak a teljesítmény- és töltőelektronika található), ellenben a múlt héten bemutatott E-Transit Custom-nál lesz ilyen opció.
![](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2022/09/etransit4-600x468.jpg?x88250)
„Az E-Transit egy dimenziós ugrás a haszonjárművek üzemeltetői számára. Tisztán elektromos hajtásának, kompromisszumok nélküli használati értékének és a Ford Pro integrált szolgáltatás-ökoszisztémájának köszönhetően vásárlóink még hatékonyabban végezhetik munkájukat, és amikor teljes egészében elektromos autókra váltanak, azzal hihetetlenül felpörgethetik az üzletmenetüket” – vélekedett Bagyó Dávid, a Ford Pro hazai értékesítési igazgatója.
![](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2022/09/etransit5-600x399.jpg?x88250)
Pár centivel megemelik a raktérpadlót az alá beépített 68 kWh kapacitású akkumulátor és a független felfüggesztésű hídba beépített villanymotor miatt, utóbbi nyomatéka 415 Nm, a teljesítménye 184 vagy 269 lóerő lehet – a maximális végsebesség elektronikusan korlátozott 130 km/óra, vagy opciósan elérhető a nagyobb hatótávolságot eredményező 100 km/órás korlát is. Az E-Transit a vetélytársaktól eltérően 25-féle felépítménnyel, dobozos és alvázas változatban is elérhető, 3,5-4,25 tonna közötti össztömeggel. Utóbbi elektromos járműként még B kategóriás jogosítvánnyal vezethető az EU által az akkumulátor miatt többletsúlyt kompenzáló jogszabály jóvoltából.
![](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2022/09/etransit6-600x399.jpg?x88250)
Csak Trend felszereltséggel, 12 colos képátlójú központi érintőképernyőt használó SYNC4-es fejegységgel készül az E-Transit, van még távoli hozzáférés (klimatizálás), és a téli vezetést megkönnyítő fűtőszálas szélvédő is. Az autó teljes élettartamára szól a FordPass Pro vagy Ford Telematics Essentials szolgáltatás, de jár még egy egyéves hozzáférés is a Blue Oval Töltőhálózathoz, illetve egyéves Ford Pro E-Telematics előfizetés a flottavásárlók számára. A Ford úgy számol, a dízelmotoros változatnál 40%-kal alacsonyabb lesz a fenntartási költség (ezt még az energiaár-robbanás előtt kalkulálták), amiben szerepe van a km-korlát nélküli 1 éves szervizintervallumnak.
![](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2022/09/etransit7-600x600.jpg?x88250)
A Ford E-Transithoz az első évben jár az ingyenes országúti elektromosautó-assitance szolgáltatás, amelynek része a vészhelyzeti töltés. Az akkumulátoros-elektromos E-Transit indulóára (184 LE, 900 kg terhelhetőség, L2-es hossz) nettó 23 215 000 Ft, ami duplája a hasonló dízelmotoros változatnak (10 LE, 900 kg-os terhelhetőség, L2-es hossz) nettó 11 750 000 Ft-os árának - olvasható az Autó-Motor cikkében.
A teljes cikk ide kattintva érhető el.
Fotók és cikk forrása: AUTÓ-MOTOR