Nem tudta megvárni az Audi a Volkswagen konszern villanyautó-alapjának elkészültét, és 2018-ban piacra dobták a Q5-ös szabadidő-autó padlóján kifejlesztett e-tron nevű villanyautót. Ez most szó szerint felfrissítették, hiszen a Q8 e-tron név alapján már egy kategóriával feljebb pozicionálják a típust, amely így a továbbra is a kínálatban maradó belső égésű motorral szerelt Q8 testvérmodellje lett – olvasható az Autó-Motor cikkében.
Még több digitális szolgáltatást nyújt az utasoknak a fedélzeti rendszer, amelyet 2 érintőképernyő és világnyelveken hang segítségével lehet vezérelni, a széria légrugózással 76 mm-es tartományban állítható a karosszéria magassága, opciós a mátrix-LED fényszóró.
Legjobban az orr alakult át, ahol megkapta az Audi márka villanyautóinak formajegyének számító külön betétben elhelyezett hűtőrácsot – a körítés fekete, alumínium vagy karosszériaszínű is lehet –, újdonság, hogy felülről megvilágítják a négy karikás márkajelzést, ami immár a vezetőtámogató rendszerek érzékelőit rejtő panel; a 40 különféle rendszer 5 radar, 5 kamera és 12 ultrahangos érzékelő jeleire támaszkodik.
A B oszlopon olvashatja a használó, hogy pontosan milyen modellváltozatba készül beszállni. Az SQ8 e-tron 2 mm-rel alacsonyabb és 39 mm-rel szélesebb a Q8 e-tronnál, közös a kombinál 569, a Sportback nevű kupé karosszériánál 528 literes csomagtér, illetve az első fedél alatt lévő 62 literes csomagtér, ami tökéletes a töltőkábel hurcolásához.
Az eredeti cikk IDE kattintva olvasható.
Borítókép: illusztráció (Forrás: Pexels)