Aktív fáradtságfigyelőket tesztelt egy német autóklub

A súlyos balesetek tíz százalékánál a kiváltó ok a járművezetők fáradtságára vezethető vissza , erre nyújtanak megoldást a modern rendszerek.

null

Az egyszerű fáradtságfigyelők az autóban meglévő érzékelők jele alapján próbálják levonni azt a következtetést, mennyire fáradt az autóvezető (milyen gyakran lép működésbe a sávelhagyás-figyelő, milyen tempóban kezeli a pedálokat, a kormányt, stb.), de ma már vannak ennél pontosabb, aktív megoldások is – olvasható az Autó-Motor cikkében.

Infrakamerával, radarral már a vezető figyelmének lankadása is érzékelhető, és némely egészségügyi problémát is észlelni lehet.

Az ADAC most a Bosch, a Ford és a DTS/SPERI rendszereit vizsgálta meg, és úgy találták a szakemberek, hogy ezek megbízhatóan működnek.

Problémát csak az okozott, ha a sofőr nem fért bele az érzékelési tartományba (például a kormánykerék karimája kitakarta a szemeket, így azt nem értékelte a rendszer), illetve a szakáll is megzavarta az elektronikát. A Sony optikai szenzora segítségével 3D-s képet készít a sofőrről, így fel tudja ismerni a nem megszokott testtartást (fej pozíciója a testhez képest), ezzel pedig fontos információt tud szolgáltatni a passzív védelmi rendszereknek is.

Az eredeti cikk Aktív fáradtságfigyelőket tesztelt az ADAC címen olvasható az Autó-Motor cikkében.

Borítókép: Képernyőfelvétel (Forrás: Youtube/ADAC )

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.