A Kaspersky és az Area9 távmunkával foglakozó ingyenes biztonságtudatossági tréningjének résztvevői 66%-ban helyes válaszokat adtak a feltett kérdésekre.
Magyar Péter a nők elleni erőszak napját alapította meg
A Kaspersky és az Area9 távmunkával foglakozó ingyenes biztonságtudatossági tréningjének résztvevői 66%-ban helyes válaszokat adtak a feltett kérdésekre.
Amikor azonban a tévedtek, akkor is többnyire biztosnak hitték, hogy rendelkeznek a szükséges ismeretekkel.
A legnehezebb tanulási célnak a virtuális gépek és a frissítések bizonyultak, valamint annak megindokolása, hogy miért kellene az embereknek a vállalati erőforrásokat használniuk akkor is, ha nem az irodában dolgoznak.
A koronavírus-világjárvány következtében az idén tavasszal sok cég állt át távmunkára. Ez a változás többféle módon is hatott a vállalati biztonságra, többek között megnövekedett számú webalapú támadás, a koronavírus témájához kapcsolódó adathalászat, valamint fokozottabb árnyékinformatika-használat formájában. Hogy segítséget nyújtson a vállalkozásoknak a dolgozóik informatikai készségeinek fejlesztésében, a Kaspersky az Area9-cel összefogva 2020 áprilisában egy, a biztonságos távtevékenységek alapjaival foglalkozó adaptív tanfolyammal rukkolt elő az otthoni munkavégzésre átállók számára.
A tanfolyamot elvégzők névtelenített eredményeinek elemzése feltárta, hogy a dolgozók hajlamosak túlbecsülni a kiberbiztonsági alapismereteik szintjét. Az esetek 90%-ában, amikor rosszul válaszoltak egy kérdésre, az adott válasszal kapcsolatos érzéseiket a „tudom” vagy az „azt hiszem, tudom” állítással értékelték. Minderre egy adaptív tanulási módszertan derített fényt, amelynek keretében arra kérték a tanulókat, hogy mérjék fel a válaszok kapcsán érzett magabiztosságuk szintjét, illetve válaszolják meg a tesztkérdéseket.
A tanulmány a legnehezebb tanulási célkitűzéseket is meghatározta – a tanulók számára az bizonyult a legnehezebbnek, hogy megindokolják, milyen előnyökkel jár a virtuális gépek használata. Ebben a témakörben az adott válaszok 60%-a volt rossz, és a válaszadók 90%-a a „nem tudatos inkompetencia” kategóriába került. Ez azt jelenti, hogy a téves választ adó tanulók biztosak voltak abban, hogy a jó választ vagy opciót választották.
Azoknál a kérdéseknél, amelyek arra kérdeztek rá, hogy miért kell az alkalmazottaknak a vállalati informatikai erőforrásokat (pl. levelező és üzenetküldő szolgáltatásokat vagy felhőalapú tárhelyet) használni az otthoni munkavégzés során, a válaszok több mint a fele (52%-a) volt helytelen. Az esetek 88%-ában a távmunkában dolgozók úgy hitték, hogy helyesen válaszoltak a kérdésre. Szinte ugyanilyen arányban (50%) követtek el hibát akkor is, amikor a szoftverfrissítések telepítésével kapcsolatos kérdést válaszolták meg. Ebben az esetben a rossz választ adók elsöprő többsége, 92% gondolta úgy, hogy rendelkezik a szükséges készséggel.
Magyar Péter a nők elleni erőszak napját alapította meg
Lila ágyban aludt a Ferencváros vezetőedzője, azonnal rászóltak, hogy kérjen cserét
Teljes a káosz az M0-son: mentők és tűzoltók mindenütt
Döbbenetes fordulat Brüsszelben: rájöttek, hogy a béke érdekében is lehet költekezni
Dancing: Tápai Szabina nem hagyta szó nélkül Kucsera Gábor kiesését, üzent Stana Alexandrának
Megvan, hogy honnan jöhetett a pénz Magyar Péterék országjárására
Szoboszlai Dominik a legjobb? Az angolok sem tudják, mit gondoljanak + videó
Két román csaló miatt zokogtak a magyar kézilabdázónők
Közeli videón, ahogy az oroszok megsemmisítik az ukrán állásokat
Itt a brit bejelentés, amitől Zelenszkij nem lesz boldog
Menczer Tamás: Keserű reggel, elvesztettük Fekete-Győr Andrást!
Bezzeg Románia!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.