Erre gugliztunk a koronavírus-járvány idején Magyarországon

A COVID–19-világjárvány teljesen átformálta 2020-as terveinket, így turisztikai preferenciáinkat és szokásainkat is – írja a haon.hu.

Forrás: MW2020. 11. 05. 10:53
Forrás: Pexels
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Google megvizsgálta az aktuális turisztikai keresési trendeket Magyarországon, hogy képet adjon, hogyan vélekednek a magyarok az utazásról és a turizmusról ezekben a példátlan időkben.

A lezárások és az utazási tilalmak jelentős hatást gyakoroltak a globális iparágakra, de különösen az utazási ágazatot érték súlyos károk. Az iparágban működő vállalkozások pedig felhasználhatják ezt a tudást ahhoz, hogy a lehető legjobban alkalmazkodjanak a jelen helyzethez, illetve felkészüljenek a következő időszakra.

Visszaeső keresési volumen turizmus témakörben

Magyarországon a turizmus témájú keresések volumene a 2020-as év elején 10-15%-kal haladta meg az előző év azonos időszakának számait.

A járvány azonban látványosan megtörte a trendet, március, április és május hónapban jelentős csökkenés volt megfigyelhető a keresések számában, így 2019 azonos időszakához képest idén áprilisban mintegy 50%-kal volt alacsonyabb a turizmussal kapcsolatos böngészések száma, de a nyári időszak is csak a 2018-as szintet érte el, ami a tavalyi adatokhoz képest átlagosan 15%-os csökkenést jelent. Tovább emelkedett a mobilról indított keresések száma, 2020-ban a felhasználók közel kétharmadára (65%) jellemző ez.

2020 a hazai úti célok keresésének éve lett Magyarországon

2019 márciustól szeptemberig terjedő időszakában szinte egyenlően oszlottak meg a külföldi és a hazai desztinációkra irányuló turisztikai keresések (55-45%). Az idei év jelentős eltolódást hozott ebben az arányban: a Magyarországról indított turisztikai keresések 72%-a irányult belföldi célokra, míg a külföldre vonatkozó keresések 28%-ra estek vissza.

Ha kifejezetten a szálláshelyekre irányuló kereséseket vizsgáljuk, akkor is hasonló trendeket láthatunk: 2020 március és augusztus között a keresések 84%-a volt belföldi irányultságú, szemben az egy évvel korábbi 55%-kal.

A belföldi keresések júliusban, a nyári főszezon tetőzésekor 11%-kal nőttek a tavalyi év azonos időszakához képest, míg a nemzetközi szállásokkal kapcsolatos böngészések – szintén júliusban – közel 50%-kal csökkentek. Fontos kiemelni azonban, hogy a magyar desztinációkra vonatkozó keresések növekedése mellett is összességében 10%-os volt az éves csökkenés a teljes volumenben 2019 júliusához képest.

Csökkenő külföldi kereslet Magyarország, mint úti cél iránt

A határok lezárása a külföldről érkező, Magyarországra vonatkozó keresések volumenére is hatással volt. A nemzetközi keresések száma 2020-ban 57%-kal csökkent, és az országok közötti megoszlás is jelentős változásokon ment keresztül.

Míg Németország megőrizte vezető pozícióját, addig például Olaszország több helyet esett vissza a keresési listán 2019 számaihoz képest. Jól mutatja a külföldről érkező szállás jellegű keresések csökkenését, hogy Magyarországra Magyarországról 31-szer több keresés történt, mint a második helyezett Németországból.

A koronavírus-járvány teljesen átformálta a turisztikai preferenciákat, szokásokat és lehetőségeket. A Google által mért magyarországi keresési trendek egyik legnagyobb tanulsága, hogy a hazai turisztikai iparág jelenleg túlnyomó részben a belföldi kereslettől függ. A Google segítséget kíván nyújtani az új helyzethez való alkalmazkodásban. A Google Trends valós idejű keresésekből származó információkat szolgáltat a piac szereplői számára, a hetente frissülő COVID-19 közösségi mobilitási jelentések pedig a hivatalos szervek számára szolgáltatnak hasznos és nyilvánosan elérhető információkat a járvány elleni hatékony védekezéshez – mondta Erdős Ádám, a Google iparági menedzsere.

Magyarországról külföldi országokra 41%-kal kevesebbet kerestünk 2019-hez képest.

A drasztikus csökkenés mellett a legnépszerűbb úti célok sorrendje is megváltozott: 2019 azonos időszakához képest Horvátország átvette a vezetést Olaszországtól, utóbbi desztináció egyébként a legnagyobb volumencsökkenést szenvedte el a vizsgált időszakban: idén közel 70%-kal csökkent az országra irányuló keresések száma.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Új kiberdizájn kezdődik: brutálisan néz ki az új mobil

Minden eddigi okostelefonnál nagyobb kameramodult kapott, igazi kiberdizájn: sajnos egyelőre csak Kínában előrendelhető.

Tovább...

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.