A Google megvizsgálta az aktuális turisztikai keresési trendeket Magyarországon, hogy képet adjon, hogyan vélekednek a magyarok az utazásról és a turizmusról ezekben a példátlan időkben.

Hét kérdés, hét ország – őrült nehéz földrajzi kvíz
A Google megvizsgálta az aktuális turisztikai keresési trendeket Magyarországon, hogy képet adjon, hogyan vélekednek a magyarok az utazásról és a turizmusról ezekben a példátlan időkben.
A lezárások és az utazási tilalmak jelentős hatást gyakoroltak a globális iparágakra, de különösen az utazási ágazatot érték súlyos károk. Az iparágban működő vállalkozások pedig felhasználhatják ezt a tudást ahhoz, hogy a lehető legjobban alkalmazkodjanak a jelen helyzethez, illetve felkészüljenek a következő időszakra.
Magyarországon a turizmus témájú keresések volumene a 2020-as év elején 10-15%-kal haladta meg az előző év azonos időszakának számait.
A járvány azonban látványosan megtörte a trendet, március, április és május hónapban jelentős csökkenés volt megfigyelhető a keresések számában, így 2019 azonos időszakához képest idén áprilisban mintegy 50%-kal volt alacsonyabb a turizmussal kapcsolatos böngészések száma, de a nyári időszak is csak a 2018-as szintet érte el, ami a tavalyi adatokhoz képest átlagosan 15%-os csökkenést jelent. Tovább emelkedett a mobilról indított keresések száma, 2020-ban a felhasználók közel kétharmadára (65%) jellemző ez.
2019 márciustól szeptemberig terjedő időszakában szinte egyenlően oszlottak meg a külföldi és a hazai desztinációkra irányuló turisztikai keresések (55-45%). Az idei év jelentős eltolódást hozott ebben az arányban: a Magyarországról indított turisztikai keresések 72%-a irányult belföldi célokra, míg a külföldre vonatkozó keresések 28%-ra estek vissza.
Ha kifejezetten a szálláshelyekre irányuló kereséseket vizsgáljuk, akkor is hasonló trendeket láthatunk: 2020 március és augusztus között a keresések 84%-a volt belföldi irányultságú, szemben az egy évvel korábbi 55%-kal.
A belföldi keresések júliusban, a nyári főszezon tetőzésekor 11%-kal nőttek a tavalyi év azonos időszakához képest, míg a nemzetközi szállásokkal kapcsolatos böngészések – szintén júliusban – közel 50%-kal csökkentek. Fontos kiemelni azonban, hogy a magyar desztinációkra vonatkozó keresések növekedése mellett is összességében 10%-os volt az éves csökkenés a teljes volumenben 2019 júliusához képest.
A határok lezárása a külföldről érkező, Magyarországra vonatkozó keresések volumenére is hatással volt. A nemzetközi keresések száma 2020-ban 57%-kal csökkent, és az országok közötti megoszlás is jelentős változásokon ment keresztül.
Míg Németország megőrizte vezető pozícióját, addig például Olaszország több helyet esett vissza a keresési listán 2019 számaihoz képest. Jól mutatja a külföldről érkező szállás jellegű keresések csökkenését, hogy Magyarországra Magyarországról 31-szer több keresés történt, mint a második helyezett Németországból.
A koronavírus-járvány teljesen átformálta a turisztikai preferenciákat, szokásokat és lehetőségeket. A Google által mért magyarországi keresési trendek egyik legnagyobb tanulsága, hogy a hazai turisztikai iparág jelenleg túlnyomó részben a belföldi kereslettől függ. A Google segítséget kíván nyújtani az új helyzethez való alkalmazkodásban. A Google Trends valós idejű keresésekből származó információkat szolgáltat a piac szereplői számára, a hetente frissülő COVID-19 közösségi mobilitási jelentések pedig a hivatalos szervek számára szolgáltatnak hasznos és nyilvánosan elérhető információkat a járvány elleni hatékony védekezéshez – mondta Erdős Ádám, a Google iparági menedzsere.
Magyarországról külföldi országokra 41%-kal kevesebbet kerestünk 2019-hez képest.
A drasztikus csökkenés mellett a legnépszerűbb úti célok sorrendje is megváltozott: 2019 azonos időszakához képest Horvátország átvette a vezetést Olaszországtól, utóbbi desztináció egyébként a legnagyobb volumencsökkenést szenvedte el a vizsgált időszakban: idén közel 70%-kal csökkent az országra irányuló keresések száma.
A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!
Új kiberdizájn kezdődik: brutálisan néz ki az új mobil
Minden eddigi okostelefonnál nagyobb kameramodult kapott, igazi kiberdizájn: sajnos egyelőre csak Kínában előrendelhető.
Hét kérdés, hét ország – őrült nehéz földrajzi kvíz
Pride-on jött a bejelentés: milliárdos EU-támogatást kap az LMBTQ
„Halálhörgés, siralom” – Mélypontra került a súlyos beteg Schmuck Andor
Eldőlt az első dominó: döntő változást indított el az Európai Unióban Orbán
Nádai Anikó túl szép, hogy igaz legyen? Csúnyán lebukott, azonnal darabokra szedték
Óriási új gyárat épít a Toyota: meglepő, melyik országban lesz az otthona – rögtön az elején százezer autót gördül majd ki innen
A „barcelonai kedvenc” lehet a Real Madrid titkos fegyvere a Juventus ellen
Kepa Arrizabalaga az Arsenalhoz szerződött – hivatalos
Orbán Balázs: Ki kell szűrni az iskolai genderpropagandát + videó
Zelenszkij háborúba kényszeríti az ukrán férfiakat
Brutális razzia a nagybani piacon, itt vannak a legújabb fejlemények!
Kerkez Milos megható búcsúja: Ti, srácok mindig a szívemben lesztek!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.