A G Data Internet Security két független tesztintézet vizsgálatain maximálisan elérhető pontszámot és minősítést ért el.
Az AV-TEST huszonkét otthoni használatra szánt biztonsági megoldást vizsgált. Megnézték a programok nyújtotta védelmet, felhasználhatóságot és gyorsaságot.
Nulladik napi kártevőkkel, drive-by támadásokkal, weboldalakról és emailekből érkező kártevőkkel próbálták ki a termékeket.
A kutatók a fals pozitív eredményekre is kíváncsiak voltak, vagyis, hogy mennyire zavarja szükségtelenül a megoldás az emberek munkáját.
Mindhárom kategóriában maximális pontszámot kapott a német szoftver.

A G Data egyetlen gyártóként tudott 100 százalékos védelmet felmutatni mindhárom teszten: azon kevés megoldásszállítók egyike, amelyek terméke csekély fals pozitív eredményt produkált.
A Real-World Protection teszten, melyet az AV Comparatives végzett, ugyancsak tökéletes eredményt értek el.
A Malware Protection teszten 10 ezer 102 fenyegetettséggel szemben vizsgálták a teljesítményüket, az összeset kivédték, és így az ADVANCED+ tanúsítványt kapták meg.
A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!
Online vásárláskor is mindig jogunk van a reklamációhoz
Bár nem üzletben, nem személyesen vesszük, a vállalkozások nem zárhatják ki a fogyasztó jogát a reklamációhoz.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetség (FEOSZ) közleménye rámutat arra, hogy az egyik legnagyobb webáruháztól online vásárolt termék nyugtáján olvasható:
„Kérjük, hogy a kézhezvétel után rögtön ellenőrizze a csomag és a benne lévő termék sértetlenségét. Az átvételt követően nem áll módunkban reklamációt elfogadni.”
A FEOSZ szerintez a kijelentés tisztességtelen, és jogszabályokba ütközik.
Online vásárláskor is a tisztában kell lennie a fogyasztónak, hogy kitől vásárol. A webáruháznév mögött mindig kell lennie konkrét cégnek, pontos székhelycímmel, telefonszámmal, adószámmal. Ha ilyet nem találnak, akkor arról a weboldalról jobb nem vásárolni – tanácsolja a FEOSZ.
Internetes vásárláskor speciális többletjogok illetik meg a vásárlót. Például, ha meggondolta magát a vásárló, a szerződéstől hibátlan termék esetében is indokolás nélkül elállhat a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül.