Feldarabolnák a konkurenciát kiszorító közösségi oldal vállalatát

Több állam főügyésze és a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság is pert indított a Facebook ellen. Az Egyesült Államokban egyre kevésbé tolerálják a Facebook viselkedését, ami megfojtja a piaci versenyt – írja az origo.hu.

Forrás: ORIGO.HU2020. 12. 19. 10:28
Zuckerberg, Mark
Ha folytatják az eddig felvásárlási politkájukat, a konkurencia képtelen lesz mellettük kibontakozni Fotó: Alberto Estevez Forrás: MTI/EPA/Alberto Estevez
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Több bíróság és szervezet is nekiment újra a Facebooknak annak érdekében, hogy elérjék a vállalatóriás szétdarabolását. New York állam főügyésze, Letitia James egy nagyon komoly trösztellenes per benyújtását jelentette be a bíróságon, amihez 47 másik állami vagy regionális főügyész csatlakozott, így tehát a dolog súlya nem éppen kicsit.

A pereskedés mögött a Facebook folyamatos hízása áll, egészen konkrétan az olyan ügyek, mint amikor a vállalat 2011-ben egy milliárd dollárért megvásárolta az Instagramot, valamint később a WhatsApp üzenetküldő szolgáltatást is. A perhez csatlakozó főügyészek szerint emellett a Facebook arra használja az erejét, hogy megfojtsa a rivális szolgáltatásokat és torzítsa a piaci versenyt.

„Közel egy évtizede a Facebook arra használja az uralmát és a monopol helyzetét, hogy elpusztítsa a kisebb riválisokat és megfojtsa a versenyt. A vállalat rengeteg pénzt kölzött arra, hogy bekebelezze a potenciális riválisokat mielőtt azok fenyegethették volna a Facebook uralmát” – fogalmaz a beadványban a New York-i főügyész.

Mindez nem véletlen, ugyanis a viszonylag nyilvánvalónak tűnő helyzet mellett maga a Facebook vezérigazgatója, Mark Zuckerberg is írt erről egy e-mailben, mely később az Egyesült Államok Kongresszusának trösztellenes bizottsága elé került. Ebben a Facebook akkori pénzügyi igazgatójának, David Ebersmannak azt írja, hogy a felvásárlásokkal le lehet szerelni az ellenfeleket, és az általuk kitalált újdonságokat beépíteni a saját rendszereikbe, mielőtt egy másik feltörekő vállalat ezeket sikerre tudná vinni.

Ha folytatják az eddig felvásárlási politkájukat, a konkurencia képtelen lesz mellettük kibontakozni
Fotó: MTI/EPA/Alberto Estevez

Ezt úgy is lehet nézni, hogy valójában időt vásárolunk. Ha bizonyos ellenfelek fel is bukkannának, az olyan vásárlásokkal, mint az Instagram, a Path, vagy a Forsquare több mint egy évnyi előnyt ad nekünk, hogy beépítsük a funkcióikat, és azokat a széles felhasználói bázisunkon bevessük. Ha ezeket a funkciókat beépítjük, akkor a feltörekvő új termékek nem fognak tudni megkapaszkodni, hiszen már széles körben használni fogjuk a mechanizmusaikat„ – írta akkor Zuckerberg.

Később valószínűleg rájött, hogy ezt így ebben a formában talán nem kellett volna kimondani, úgyhogy egy órával később egy újabb e-mailben korrigált, ahol a következőt írta: ”Ezzel nem arra akaruk utalni, hogy csak azért vesszük meg őket, hogy ne tudjanak velünk versenyezni„.

Akárhogy is, egészen biztosan szorul a hurok a vállalat nyaka körül, ugyanis ugyanaz a napon, amikor a New York-i főügyész elindította a pert, a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) szintén beperelte a Facebookot, szinte pontosan ugyanolyan indokok miatt. A különbség annyi, hogy az FTC egyértelműen és közvetlenül azt kéri a bíróságtól, hogy darabolja szét a Facebookot, és válassza le külön cégekbe például az Instagramot és a WhatsAppot.

A két ügynek egy másik fontos aspektusa a felhasználók személyes adatainak védelme.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Egy új közösségi oldal, ami nem törli a konzervatív tartalmakat

Az amerikai elnökválasztást követő napokban hatalmasat ugrott a Parler népszerűsége, nagyon sokan otthagyják az egyre agresszívabb, híreket cenzúrázó Twittert és Facebookot – írja az origo.hu.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.