Óriási előrelépések történtek az elmúlt években többek közt az e-mail-szolgáltatások és a közösségi hálózatok biztonságában, a kétlépcsős hitelesítéssel a felhasználóik hatékonyan meg tudják akadályozni, hogy mások illetéktelenül bejelentkezzenek a nevükben, átvegyék a kulcsfontosságú online fiókjaik felett az irányítást.
A kétlépcsős hitelesítés nagyon egyszerűen működik, a webhelyekre való belépéskor a név és a jelszó mellett egy SMS-ben kapott vagy mobilappal generált kódot is be kell írni. A biztonsági védővonal bekapcsolásakor a szolgáltatások alternatív kódszerzési lehetőségeket, továbbá nagy titokként kezelendő fix belépőkódokat is rendelkezésre bocsátanak arra az esetre, ha valamiért nem állna rendelkezésre a kód megnézéshez szükséges telefonszám vagy okostelefon.

A kétlépcsős hitelesítés már a Twitteren is évek óta rendelkezésre áll, azonban a vállalat által nyilvánosságra hozott adatok szerint sokkolóan kevesen élnek vele: az elmúlt fél évben csupán az aktív felhasználói fiókok 2,3%-án kapcsolták be a lehetőséget a gazdáik, ami az előző féléves arányhoz képest 9,1% növekedést jelent.
A kódkérési metódusok közül 79,6%-kal az SMS a legnépszerűbb, ezt követi 30,9%-kal a mobilappos kódgenerálás, míg a kódozás helyett kitalált hardveres biztonsági kulcs használati aránya 0,5%.
Az eredeti cikket IDE kattintva olvashatják!
Minőség a menőség, avagy mi a jó szoftver titka?
A vállalatok folyamatosan azon dolgoznak, hogy egyre jobb minőségű szoftvereket fejlesszenek. Ezt a törekvést az elmúlt egy évben a világjárvány még inkább felgyorsította, hiszen a vásárlók és a vállalati felhasználók is egyre több szolgáltatást vesznek igénybe az interneten keresztül, amihez szoftveres támogatás szükséges. Ezt támasztja alá a Micro Focus által szponzorált World Quality Report-kutatás is, amely szerint a szervezetek közel fele helyez még nagyobb hangsúlyt a felhasználói élményhez kapcsolódó tesztekre a Covid miatt megváltozott körülmények miatt.