Sokkolóan kevesen védik a netes fiókjaikat

Az aktív twitteres fiókok csak 2,3 százalékában aktív a kétlépcsős hitelesítés.

Forrás: origo.hu2021. 07. 24. 19:14
A kétlépcsős hitelesítés nagyon egyszerűen működik
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Óriási előrelépések történtek az elmúlt években többek közt az e-mail-szolgáltatások és a közösségi hálózatok biztonságában, a kétlépcsős hitelesítéssel a felhasználóik hatékonyan meg tudják akadályozni, hogy mások illetéktelenül bejelentkezzenek a nevükben, átvegyék a kulcsfontosságú online fiókjaik felett az irányítást.

A kétlépcsős hitelesítés nagyon egyszerűen működik, a webhelyekre való belépéskor a név és a jelszó mellett egy SMS-ben kapott vagy mobilappal generált kódot is be kell írni. A biztonsági védővonal bekapcsolásakor a szolgáltatások alternatív kódszerzési lehetőségeket, továbbá nagy titokként kezelendő fix belépőkódokat is rendelkezésre bocsátanak arra az esetre, ha valamiért nem állna rendelkezésre a kód megnézéshez szükséges telefonszám vagy okostelefon.

A kétlépcsős hitelesítés nagyon egyszerűen működik

A kétlépcsős hitelesítés már a Twitteren is évek óta rendelkezésre áll, azonban a vállalat által nyilvánosságra hozott adatok szerint sokkolóan kevesen élnek vele: az elmúlt fél évben csupán az aktív felhasználói fiókok 2,3%-án kapcsolták be a lehetőséget a gazdáik, ami az előző féléves arányhoz képest 9,1% növekedést jelent.

A kódkérési metódusok közül 79,6%-kal az SMS a legnépszerűbb, ezt követi 30,9%-kal a mobilappos kódgenerálás, míg a kódozás helyett kitalált hardveres biztonsági kulcs használati aránya 0,5%.

Az eredeti cikket IDE kattintva olvashatják!

Minőség a menőség, avagy mi a jó szoftver titka?

A vállalatok folyamatosan azon dolgoznak, hogy egyre jobb minőségű szoftvereket fejlesszenek. Ezt a törekvést az elmúlt egy évben a világjárvány még inkább felgyorsította, hiszen a vásárlók és a vállalati felhasználók is egyre több szolgáltatást vesznek igénybe az interneten keresztül, amihez szoftveres támogatás szükséges. Ezt támasztja alá a Micro Focus által szponzorált World Quality Report-kutatás is, amely szerint a szervezetek közel fele helyez még nagyobb hangsúlyt a felhasználói élményhez kapcsolódó tesztekre a Covid miatt megváltozott körülmények miatt.

Tovább...

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.