Meglepő eredményt hozott a Lounge Group két országot érintő reprezentatív kutatása, amely az USA-ban és Magyarországon vizsgálta a választói magatartást az amerikai elnökválasztás apropóján. Az elemzés kifejezetten közéleti hírforrásokra vonatkozó adatai szerint az amerikaiak a televíziót, a magyarok pedig az online híroldalakat tekintik elsődlegesnek.
A két országot vizsgálva erőteljesen elkülönül a hír- és az általános médiafogyasztás.
A szavazati joggal rendelkező magyar lakosság médiafogyasztási szokásaiban szinte azonos az internet és a televízió részaránya. Mégis, ha hírekről, közéleti, politikai tartalmak fogyasztásáról van szó, az online híroldalak vezetnek itthon: a politikailag aktív válaszadók 41 százaléka jelölte meg ezeket fő platformként. Az USA-ban ugyanakkor az emberek közel hatvan százaléka főként a televízióból informálódik közéleti kérdésekben. Ez talán nem is meglepő, főleg annak fényében, hogy az elnökjelölti vitákat rendszerint hatalmas érdeklődés kíséri. Az első elnökjelölti vitára például 73 millióan voltak kíváncsiak, a választás estéjét pedig 71 millió amerikai néző követte élőben a televízióban. Csak a Fox News adását 13,7 millióan nézték főműsoridőben, amivel a csatorna maga mögé utasította a CNN-t és az MSNBC-t is.
A korcsoportok vizsgálatából az is kiderül, hogy a hírfogyasztási platformpreferenciában jelentős különbségek vannak.
A hazai fiatal, 18–34 éveseknél egyértelműen átvette a hatalmat a Facebook, ők a híreket elsősorban ezen a platformon szerzik be. Itthon a hírfogyasztásban ebben a korcsoportban csak ezután következnek az online híroldalak, majd a televízió. De már a 35–49 évesek körében is nagyot csökken a Facebook hírforrás szerepe, itt gyakorlatilag megegyezik a rádiókéval. Amerikában a 18–34 évesek körében a legmagasabb a facebookos hírolvasás részaránya, ott azonban nem ez számít az elsődleges hírcsatornának a fiatalabbaknál sem. Amerikában – ahogy a teljes politikailag aktív mintában – ebben a korcsoportban is leginkább a televízióból szerzik be a közéleti információkat az emberek.
– Ahogy mindenben, a médiafogyasztásban is tetten érhető a globalizáció. Politikai, társadalmi témákban mégis vannak másképp viselkedők, teljesen eltérő fogyasztási szokások. A magyar médiafogyasztásban már évek óta fej-fej mellett halad a tévé és az internet. Ma már Magyarországon is általános képernyőhasználatról beszélhetünk, hiszen tévézünk mobilon, és tévén is netezünk. De nemcsak itthon, világszinten is ez, az úgynevezett a multiscreen trend érvényesül, a tévé és az internet használata időben és térben egyre közelebb ér egymáshoz – mondta Hidvégi Krisztina a Lounge Group médiaigazgatója. – Vagyis nem az a kérdés, hogy más médiát fogyasztunk-e vagy hogy globalizálódik-e a médiafogyasztás, hanem az, hogy politikai, közéleti tartalmakra is ugyanaz-e az eszköz- és médiapreferenciánk? – tette hozzá.