Újra két műszakban „termel” a Suzuki

Visszaállt a két műszakos munkarendre szerdától a 3100 főt foglalkoztató Magyar Suzuki Zrt. esztergomi gyára.

WL
2013. 01. 09. 8:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ruska Viktória, a vállalat kommunikációs vezetője hozzátette, az egy műszakos munkarend csak novemberben és decemberben volt hatályban. A vállalat 2012-ben 155 000 autót készített, 2013-ban pedig, az év második felében egy új, középkategóriás modellt vezetnek be és összesen 180 ezer autó gyártását tervezik.

Hiszasi Takeucsi, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója a kormánnyal tavaly novemberben kötött stratégiai megállapodás aláírásán elmondta, az új modell tervezését már megkezdték, a beruházás értéke 200 millió euró. A megállapodás keretében megépítik az Esztergom és az M1-es autópálya közötti csatlakozást biztosító útszakaszt, növelik a Komárom és Révkomárom közötti új Duna-híd kapacitását annak érdekében, hogy a Suzuki teherszállítmányai is áthaladhassanak rajta, valamint bővítik a cég magyar beszállítóinak jelenleg 30 százalékos arányát.

A Magyar Suzuki Zrt. 2011-ben 1,581 milliárd euró nettó árbevételt ért el, ami közel három százalékkal több a 2010. évinél. A vállalat tájékoztatása szerint 2011-ben 171 700 gépjárművet gyártottak, ami 1 százalékos növekedés a korábbi évhez képest.

Ellátja az európai piacot

A Magyar Suzuki 2011-ben 168 555 saját gyártású gépjárművet értékesített külföldön, ebből 61 123 volt Swift, 61 864 SX4 (illetve Fiat Sedici), 45 568 pedig Splash (illetve Opel Agila). Magyarországon az importált modellekkel együtt 2011-ben összesen 1598 új Suzukit regisztráltak, az értékesített modellek között 665 Swift, 486 SX4 és 343 Splash volt.

A Suzuki Motor Corporation egyedüli termelő leányvállalataként a kontinensen, a Magyar Suzuki látja el a teljes európai piacot az Esztergomban gyártott gépjárművekkel. Exporttevékenysége során a vállalat nem csupán az európai piacot látja el gépjárművekkel, de szállít Japánba, Oroszországba, Ukrajnába és néhány közel-keleti és észak-afrikai országba is.

A társaság összes beruházása az 1991-es alapítás óta elérte az 1,3 milliárd eurót. A 3100 Suzuki-dolgozó mellett a beszállítói és márkakereskedői körrel együtt a Magyar Suzuki több tízezer ember számára nyújt megélhetést.

25 ezer új munkahely

Kiemelt járműipari központtá nyilvánította a kormány a Szombathely–Szentgotthárd–Zalaegerszeg térségében megvalósult Nyugat-Pannon Járműipari és Mechatronikai Központot, ahol egymilliárd euró tőkebefektetést és 25 ezer új munkahely létrejöttét várják – közölte Hende Csaba honvédelmi miniszter vasárnap a kormányhatározat bejelentéséről szóló zalaegerszegi sajtótájékoztatón.

Háromezer dolgozó Kecskeméten

Időközben a kecskeméti Mercedes–Benz-gyár felvette a háromezredik dolgozóját is, ezzel az egység munkavállalóinak száma már most elérte az év végére tervezett létszámot. Augusztus közepén röppent föl a hír, hogy újabb bővítést tervez a magyarországi autógyártás egyik fellegvárának számító Kecskeméten a Mercedes–Benz, a jelenlegi évi 150 ezerről 300 ezer darabra emelnék az üzem kapacitását. A Daimler szóvivője később nem erősítette meg, de nem is cáfolta ezt az értesülést. A kormány augusztus végén kiemelt járműipari központtá nyilvánította Kecskemét térségét.

Az elemzők szerint a járműipari termelés bővülésének köszönhetően javulhat Magyarországon az ipar teljesítménye a következő hónapokban. Tóth Gergely, a Buda-Cash Brókerház makroelemzője a Mercedes-gyár hatására utalva elmondta: az ipari termelési adatokon látszik, hogy elindult valami, mivel a járműgyártás volumene 13,1 százalékkal nagyobb volt, mint 2011 azonos időszakában, és április–májushoz képest gyorsult a szegmens kibocsátása.

Itt vannak a lehetőségek

Magyarország gazdasági növekedési lehetőségei a még világszerte húzóágazatnak számító autóiparban vannak – mondta korábban Orbán Viktor miniszterelnök. Több autógyár is komoly beruházással hívta fel magára a figyelmet az elmúlt években: a Mercedes–Benz mellett 2011 szeptemberében az Opel jelentett be egy nagyobb beruházást Szentgotthárdon.

2011 végén indult az Audi győri logisztikai parkjának építése. Az Audi győri üzemét is bővíti, júliusban tették le az új egység alapkövét. Az új üzem egyébként jelentős kapacitásbővítést hordoz magában: évente akár 125 ezer gépjármű is készülhet Győrben. Az Audi-gyár bokrétaünnepségén Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter azt mondta: az Audi-bővítéssel eldőlt, hogy Magyarország, Győr és a magyar autógyártás a jövőhöz tartozik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.