– A napokban jelent meg hazánk busztérképe, bizonyítva, hogy van még honi autóbuszipar a Volvón kívül is. Ezen szerepel az evopro moduláris kompozit busza is. Mikor találkozhat vele a nagyközönség?
– A könnyűszerkezetes busz a fejlesztés végső állapotában van, de az evopro akár már holnap képes hagyományos autóbuszt szállítani, ugyanis most került a NABI (North American Bus Industries) tulajdonjoga az egyik cégünkhöz.
– A NABI kaposvári gyárát a egy török cég vette meg. Eszerint az nem tartozott a csomagba?
– A kaposvári telephelyet telekként adták el. Amit mi megvettünk, az a NABI hatvanéves mérnöki kultúrája, valamint a mátyásföldi gyár iparvágánnyal, festőüzemmel, szerszámokkal, buszgyártó szakértelemmel, és ami különösen fontos, a referenciáival együtt. És van egy európai színvonalú típusunk, a NABI Sirius, amelyet kis átalakítással, EURO VI-os motorral szerelve, új típusengedéllyel hamarosan szállítani tudunk.
– A Siriusból hány fut Magyarországon?
– Kettő. De a NABI-t nem vették igazán komolyan, mert köztudott volt, hogy az amerikai befektetők szabadulni akarnak tőle. Most azonban biztos kézbe került, amit mi biztosítunk. Számolni kell vele mind a jelenben, mind a jövőben.
– Megtartják az észak-amerikai piacra utaló elnevezést?
– Nem, az új márkanév a Mabi a magyar, a busz és az innováció kifejezések kezdőbetűiből.
– A mátyásföldi gyárban készül majd a kompozit busz is?
– Eddig is ott készült a végszerelése. Elárulok egy szakmai titkot: az utóbbi években jó néhány cég Mátyásföldön gyártatta le a karosszériát, mert itt megvan hozzá a szükséges tudás. Mi is itt béreltünk eddig műhelyt az elektromos busz karosszériájának a kiszereléséhez.
A teljes interjút a Magyar Nemzet szombati számában olvashatják.