Miközben a hazai sajtó a Rába és a Volvo között megkötött autóbusz-gyártási együttműködéstől volt hangos tavaly, a hazai fejlesztésű és gyártású S91 midibuszt Norvégiába és Svédországba sikerült értékesíteni. Az S91 az Ikarus Egyedi Autóbuszgyár E91-es típusán alapszik, amelynek gyártását az üzem megszűnése miatt leállították 1997-ben – mondta a Magyar Nemzet kérdésére Adamis Gábor, a Webasto Hungária igazgatója. Az S91 megörökölte a Rába futóművet, a Mercedes motort és az Allison váltót, míg a felépítményt a Molitus mérnöki iroda tervezte. A gyártást a német Webasto honi leányvállalata finanszírozta és végzi. Az európai típusbizonyítvánnyal rendelkező jármű 2009-ben és 2010-ben is elnyerte hazánkban az Év haszonjárműve díjat. Az alacsony belépésű autóbusz 19 ülő és 24 álló utas szállítására alkalmas. A felépítmény félig önhordó vázú, korrózióálló anyagokból, alumíniumpanelekkel és kompozit alkatrészekkel. Az autóbuszt ma már Euro VI-os motorokkal gyártják, az EU előírásai szerint az új évben csak ilyen járművek állhatnak forgalomba. Az S91 felkeltette a Mercedes érdeklődését is. Adamis Gábor elmondta, hogy a márka egyik vezető szakembere véletlenül, turistaként felfedezte a Várban próbaköreit futó midit, és felvetette a magyar gyártónak, működjenek együtt; a tárgyalások azóta is folynak.
A BKK szeptemberben írta ki összesen mintegy 40 midibuszra a pályázatát, amelyre egyfelől üzemeltetők, másfelől gyártók jelentkeztek. Ha megszületik a döntés, jó eséllyel S91-es buszok járnak majd a Várban és a Gellért-hegyen, mert az üzemeltetők a hazai gyártású busszal pályáztak. Adamis Gábor szerint azonban nem csak a történelmi városrészek szűk utcáin tehet jó szolgálatot az S91. A cég régóta tárgyal olyan Budapest környéki települések vezetésével, mint Érd, ahol a jól megszervezett helyi közlekedés – párosulva a korszerű elővárosi vasúttal – versenytársa lehet a személyautós ingázásnak.
További részletek a Magyar Nemzet pénteki lapszámában