Van exportképes magyar busz

A történelmi városrészek és elővárosok járműve lehet az S91.

2014. 01. 24. 5:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Miközben a hazai sajtó a Rába és a Volvo között megkötött autóbusz-gyártási együttműködéstől volt hangos tavaly, a hazai fejlesztésű és gyártású S91 midibuszt Norvégiába és Svédországba sikerült értékesíteni. Az S91 az Ikarus Egyedi Autóbuszgyár E91-es típusán alapszik, amelynek gyártását az üzem megszűnése miatt leállították 1997-ben – mondta a Magyar Nemzet kérdésére Adamis Gábor, a Webasto Hungária igazgatója. Az S91 megörökölte a Rába futóművet, a Mercedes motort és az Allison váltót, míg a felépítményt a Molitus mérnöki iroda tervezte. A gyártást a német Webasto honi leányvállalata finanszírozta és végzi. Az európai típusbizonyítvánnyal rendelkező jármű 2009-ben és 2010-ben is elnyerte hazánkban az Év haszonjárműve díjat. Az alacsony belépésű autóbusz 19 ülő és 24 álló utas szállítására alkalmas. A felépítmény félig önhordó vázú, korrózióálló anyagokból, alumíniumpanelekkel és kompozit alkatrészekkel. Az autóbuszt ma már Euro VI-os motorokkal gyártják, az EU előírásai szerint az új évben csak ilyen járművek állhatnak forgalomba. Az S91 felkeltette a Mercedes érdeklődését is. Adamis Gábor elmondta, hogy a márka egyik vezető szakembere véletlenül, turistaként felfedezte a Várban próbaköreit futó midit, és felvetette a magyar gyártónak, működjenek együtt; a tárgyalások azóta is folynak.

A BKK szeptemberben írta ki összesen mintegy 40 midibuszra a pályázatát, amelyre egyfelől üzemeltetők, másfelől gyártók jelentkeztek. Ha megszületik a döntés, jó eséllyel S91-es buszok járnak majd a Várban és a Gellért-hegyen, mert az üzemeltetők a hazai gyártású busszal pályáztak. Adamis Gábor szerint azonban nem csak a történelmi városrészek szűk utcáin tehet jó szolgálatot az S91. A cég régóta tárgyal olyan Budapest környéki települések vezetésével, mint Érd, ahol a jól megszervezett helyi közlekedés – párosulva a korszerű elővárosi vasúttal – versenytársa lehet a személyautós ingázásnak.

További részletek a Magyar Nemzet pénteki lapszámában

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.