Tiltakoznak a fizetős M0 ellen

Bús Balázs kivenné a Megyeri hidat, Wittinghoff Tamás szerint káros és végrehajthatatlan a megoldás. A fuvarozók áremelésekre figyelmeztetnek.

BLM
2014. 12. 11. 10:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Wittinghoff Tamás közleményben kifejti, az agglomerációs településeket és a külső kerületeket drámaian érintené az intézkedés, hiszen nyilvánvaló, hogy amikor az M0-s elkerülésére kényszerítik majd az autósokat, azok „tömegével zúdulnak rá” a városkörnyéki településekre és a peremkerületekre. Kifejtette, ugyanez lesz az autópályák bevezető szakaszainak esetében is, és a kormány büntetni készül azokat az autósokat, akik nem a települések belső útjait terhelik.

A település polgármestere felhívja a figyelmet arra is, hogy Budaörsön a reggeli és a délutáni csúcsforgalmi időszakban már ma is alig elviselhető a közlekedési terhelés. Ennek növekedésével teljesen ellehetetlenülne a településen belüli autós forgalom, és nőne a zaj- és légszennyezés. „Teljesen nyilvánvaló, hogy mindenféle egyeztetés és hatástanulmányok nélküli, kétségbeesett ötletelés folyik ismét, hogy pénzhez jusson a költségvetés” – fogalmazott közleményében Wittinghoff Tamás.

Hozzáteszi, mivel a 4-es metró budaörsi virágpiacig történő megépítése még tervekben sem létezik, így továbbra is arra kényszerítik a Budapest nyugati agglomerációjában élőket, hogy autóval közelítsék meg a fővárost. „Ennek fényében elképesztő cinizmus, hogy éppen ezeknek az embereknek az újabb megsarcolására készülnek” – olvasható a közleményben.

A polgármester hangsúlyozza, „a Budaörsön és a környéken élők érdekében követeljük, hogy a kormány azonnal fejezze be még a gondolkodást is erről a megoldásról, amely egyszerre tisztességtelen, káros és végrehajthatatlan”.

Bús Balázs, Óbuda-Békásmegyer Fidesz–KDNP-s első embere szerint jelenlegi formájában elfogadhatatlan a tervezett díj. Mint csütörtök reggeli Facebook-bejegyzésében fogalmaz, „a Megyeri híd fizetőssé tétele újabb közlekedési problémákat fog okozni a III. kerületben, ami egyszer már javult (a Megyeri híd átadásakor). Most az M0 továbbépítését (10-es és 11-es út között) kellene előrébb rangsorolni, hogy a teherforgalmat teljesen ki lehessen szorítani Budapestről és a III. kerületből is.”

A polgármester véleménye szerint a Megyeri híd városi híd funkciót is betölt, aminek a fővárosi közlekedésből való kiiktatása a kerületi forgalom növekedését és a környezetszennyezés növekedését fogja jelenteni. Bús Balázs azt is kiemeli, hogy a hídon BKV-buszjárat is közlekedik. „Óbuda-Békásmegyer közlekedése és fejlődése szempontjából a javaslat jelenlegi formájában elfogadhatatlan, ezért javasolni fogom a tervezetből a Megyeri híd kivételét.”

Áremelésekre kell számítani, ha fizetős lesz az M0-s – mondja a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete. A szervezet ügyvezető főtitkára a Hír TV-nek azt mondta, január elsejétől a körgyűrű díjkötelessé tétele jelentősen megnövelheti a fuvarozók kiadásait, így a társaságok csak úgy maradhatnak talpon, ha emelik a díjakat és a pluszterheket ügyfeleikre hárítják tovább.

„Több olyan teher is lesz január elsejével, amely azt fogja eredményezni, hogy itt jelentős mértékben végig kell gondolni, hogy további intézkedéseket kell tenni, hogy a közúti fuvarozók versenyképessége ne változzon a jelenlegi helyzetben. Nem örülünk neki, de ugye minden költségnek megvan az a sajátossága, hogy át kell hárítani, tehát ez azt jelenti, hogy ezeket a költségeket a megbízóknak, az árutulajdonosoknak kell majd megfizetni” – fogalmazott Dittel Gábor.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerdán megerősítette, megszűnik januártól az M0-s általános díjmentessége: újfajta, megyei matricákat vezetnek be, amelyek egy évre ötezer forintba kerülnek majd.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.