Wittinghoff Tamás közleményben kifejti, az agglomerációs településeket és a külső kerületeket drámaian érintené az intézkedés, hiszen nyilvánvaló, hogy amikor az M0-s elkerülésére kényszerítik majd az autósokat, azok „tömegével zúdulnak rá” a városkörnyéki településekre és a peremkerületekre. Kifejtette, ugyanez lesz az autópályák bevezető szakaszainak esetében is, és a kormány büntetni készül azokat az autósokat, akik nem a települések belső útjait terhelik.
A település polgármestere felhívja a figyelmet arra is, hogy Budaörsön a reggeli és a délutáni csúcsforgalmi időszakban már ma is alig elviselhető a közlekedési terhelés. Ennek növekedésével teljesen ellehetetlenülne a településen belüli autós forgalom, és nőne a zaj- és légszennyezés. „Teljesen nyilvánvaló, hogy mindenféle egyeztetés és hatástanulmányok nélküli, kétségbeesett ötletelés folyik ismét, hogy pénzhez jusson a költségvetés” – fogalmazott közleményében Wittinghoff Tamás.
Hozzáteszi, mivel a 4-es metró budaörsi virágpiacig történő megépítése még tervekben sem létezik, így továbbra is arra kényszerítik a Budapest nyugati agglomerációjában élőket, hogy autóval közelítsék meg a fővárost. „Ennek fényében elképesztő cinizmus, hogy éppen ezeknek az embereknek az újabb megsarcolására készülnek” – olvasható a közleményben.
A polgármester hangsúlyozza, „a Budaörsön és a környéken élők érdekében követeljük, hogy a kormány azonnal fejezze be még a gondolkodást is erről a megoldásról, amely egyszerre tisztességtelen, káros és végrehajthatatlan”.
Bús Balázs, Óbuda-Békásmegyer Fidesz–KDNP-s első embere szerint jelenlegi formájában elfogadhatatlan a tervezett díj. Mint csütörtök reggeli Facebook-bejegyzésében fogalmaz, „a Megyeri híd fizetőssé tétele újabb közlekedési problémákat fog okozni a III. kerületben, ami egyszer már javult (a Megyeri híd átadásakor). Most az M0 továbbépítését (10-es és 11-es út között) kellene előrébb rangsorolni, hogy a teherforgalmat teljesen ki lehessen szorítani Budapestről és a III. kerületből is.”
A polgármester véleménye szerint a Megyeri híd városi híd funkciót is betölt, aminek a fővárosi közlekedésből való kiiktatása a kerületi forgalom növekedését és a környezetszennyezés növekedését fogja jelenteni. Bús Balázs azt is kiemeli, hogy a hídon BKV-buszjárat is közlekedik. „Óbuda-Békásmegyer közlekedése és fejlődése szempontjából a javaslat jelenlegi formájában elfogadhatatlan, ezért javasolni fogom a tervezetből a Megyeri híd kivételét.”
Áremelésekre kell számítani, ha fizetős lesz az M0-s – mondja a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete. A szervezet ügyvezető főtitkára a Hír TV-nek azt mondta, január elsejétől a körgyűrű díjkötelessé tétele jelentősen megnövelheti a fuvarozók kiadásait, így a társaságok csak úgy maradhatnak talpon, ha emelik a díjakat és a pluszterheket ügyfeleikre hárítják tovább.
„Több olyan teher is lesz január elsejével, amely azt fogja eredményezni, hogy itt jelentős mértékben végig kell gondolni, hogy további intézkedéseket kell tenni, hogy a közúti fuvarozók versenyképessége ne változzon a jelenlegi helyzetben. Nem örülünk neki, de ugye minden költségnek megvan az a sajátossága, hogy át kell hárítani, tehát ez azt jelenti, hogy ezeket a költségeket a megbízóknak, az árutulajdonosoknak kell majd megfizetni” – fogalmazott Dittel Gábor.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerdán megerősítette, megszűnik januártól az M0-s általános díjmentessége: újfajta, megyei matricákat vezetnek be, amelyek egy évre ötezer forintba kerülnek majd.