Tiltakoznak a fizetős M0 ellen

Bús Balázs kivenné a Megyeri hidat, Wittinghoff Tamás szerint káros és végrehajthatatlan a megoldás. A fuvarozók áremelésekre figyelmeztetnek.

BLM
2014. 12. 11. 10:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Wittinghoff Tamás közleményben kifejti, az agglomerációs településeket és a külső kerületeket drámaian érintené az intézkedés, hiszen nyilvánvaló, hogy amikor az M0-s elkerülésére kényszerítik majd az autósokat, azok „tömegével zúdulnak rá” a városkörnyéki településekre és a peremkerületekre. Kifejtette, ugyanez lesz az autópályák bevezető szakaszainak esetében is, és a kormány büntetni készül azokat az autósokat, akik nem a települések belső útjait terhelik.

A település polgármestere felhívja a figyelmet arra is, hogy Budaörsön a reggeli és a délutáni csúcsforgalmi időszakban már ma is alig elviselhető a közlekedési terhelés. Ennek növekedésével teljesen ellehetetlenülne a településen belüli autós forgalom, és nőne a zaj- és légszennyezés. „Teljesen nyilvánvaló, hogy mindenféle egyeztetés és hatástanulmányok nélküli, kétségbeesett ötletelés folyik ismét, hogy pénzhez jusson a költségvetés” – fogalmazott közleményében Wittinghoff Tamás.

Hozzáteszi, mivel a 4-es metró budaörsi virágpiacig történő megépítése még tervekben sem létezik, így továbbra is arra kényszerítik a Budapest nyugati agglomerációjában élőket, hogy autóval közelítsék meg a fővárost. „Ennek fényében elképesztő cinizmus, hogy éppen ezeknek az embereknek az újabb megsarcolására készülnek” – olvasható a közleményben.

A polgármester hangsúlyozza, „a Budaörsön és a környéken élők érdekében követeljük, hogy a kormány azonnal fejezze be még a gondolkodást is erről a megoldásról, amely egyszerre tisztességtelen, káros és végrehajthatatlan”.

Bús Balázs, Óbuda-Békásmegyer Fidesz–KDNP-s első embere szerint jelenlegi formájában elfogadhatatlan a tervezett díj. Mint csütörtök reggeli Facebook-bejegyzésében fogalmaz, „a Megyeri híd fizetőssé tétele újabb közlekedési problémákat fog okozni a III. kerületben, ami egyszer már javult (a Megyeri híd átadásakor). Most az M0 továbbépítését (10-es és 11-es út között) kellene előrébb rangsorolni, hogy a teherforgalmat teljesen ki lehessen szorítani Budapestről és a III. kerületből is.”

A polgármester véleménye szerint a Megyeri híd városi híd funkciót is betölt, aminek a fővárosi közlekedésből való kiiktatása a kerületi forgalom növekedését és a környezetszennyezés növekedését fogja jelenteni. Bús Balázs azt is kiemeli, hogy a hídon BKV-buszjárat is közlekedik. „Óbuda-Békásmegyer közlekedése és fejlődése szempontjából a javaslat jelenlegi formájában elfogadhatatlan, ezért javasolni fogom a tervezetből a Megyeri híd kivételét.”

Áremelésekre kell számítani, ha fizetős lesz az M0-s – mondja a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete. A szervezet ügyvezető főtitkára a Hír TV-nek azt mondta, január elsejétől a körgyűrű díjkötelessé tétele jelentősen megnövelheti a fuvarozók kiadásait, így a társaságok csak úgy maradhatnak talpon, ha emelik a díjakat és a pluszterheket ügyfeleikre hárítják tovább.

„Több olyan teher is lesz január elsejével, amely azt fogja eredményezni, hogy itt jelentős mértékben végig kell gondolni, hogy további intézkedéseket kell tenni, hogy a közúti fuvarozók versenyképessége ne változzon a jelenlegi helyzetben. Nem örülünk neki, de ugye minden költségnek megvan az a sajátossága, hogy át kell hárítani, tehát ez azt jelenti, hogy ezeket a költségeket a megbízóknak, az árutulajdonosoknak kell majd megfizetni” – fogalmazott Dittel Gábor.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerdán megerősítette, megszűnik januártól az M0-s általános díjmentessége: újfajta, megyei matricákat vezetnek be, amelyek egy évre ötezer forintba kerülnek majd.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.