Melyik bankot válassza egy frissen alapított cég?

Az ügyfélkör dinamikus bővítése a legtöbb vállalkozó célkitűzései közt kiemelt helyen szerepel.

MNO
2016. 11. 29. 7:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az ügyfélkör dinamikus bővítése a legtöbb vállalkozó célkitűzései közt kiemelt helyen szerepel, nincsenek ezzel másképpen a pénzintézetek sem. Az újonnan létrejött vállalkozások pedig ennek az üzletszerzési versenynek fontos célpontjai.

Az Opten céginformációs igazgatója szerint ez a verseny ugyanakkor nem homogén, az új cégek bankszámlanyitási szokásai komoly regionális eltéréseket mutatnak. Pertics Richárd rámutatott: míg a fővárosban tarolnak a nagy bankok, addig vidéken a takarékszövetkezetek is megkerülhetetlen szereplők. A nagyobb bankok országos lefedettségűek, továbbá Budapest adja a cégalapítások közel 50 százalékát, így az országos számlanyitási statisztikákban egy-egy helyi szövetkezet önállóan alig látható szerepet tölt be.

A frissen alapított cégek számlanyitása alapján összeállított toplistát az OTP vezeti (27,69 százalék), a képzeletbeli dobogóra felfér a K&H (14,27) és a Raiffeisen (11,53) is. Más pénzintézet nem tudhat magáénak 10 százalék feletti piaci részesedést ebben a szegmensben, az UniCredit (8,30), a Budapest Bank (7,65), az MKB (5,93), az Erste (5,61), a CIB (5,45), a MagNet (1,87) és a Sberbank (1,55) következik a sorban.

Figyelemre méltó, hogy a takarékszövetkezetek országos piaci részesedése együttesen 6 százalék körül van. Ennél még látványosabb a Budapesten kívül elért 12 százalékos érték, de egyes megyékben a 20 százalékot is meghaladja a szövetkezetek részesedése. Utóbbira jó példa Baranya (20,77 százalék), Győr-Moson-Sopron (20,74) és Békés megye (20,65). Érdekes ugyanakkor, hogy miközben Budapesten is a frissen alapított cégek 1,51 százaléka választja a takarékszövetkezeteket, addig Nógrád megyéből ebben az olvasatban teljesen kiszorultak a takarékok.

Az Opten szakértője szerint a takarékszövetkezetek első számú előnye a helyi jelenlét és az ebből következő helyismeret. Működési modelljük lehetővé teszi a kisebb településeken is a fiókok üzemeltetését, és árazásukban is inkább tudnak a helyiek pénztárcájára szabott termékkonstrukciókat kínálni. Azt sem szabad ugyanakkor elfeledni, hogy az új cégek közel 80 százaléka korábbi társaságokhoz köthető, így van egyfajta üzleti tapasztalat a vállalkozó és korábbi bankja, illetve bankjai között, vagyis az új alapítású cégekért folyó verseny már az aktuális partnerek minőségi kiszolgálásán is eldőlhet.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.