Akár a másfél milliárd forintot is elérheti az állami nagyvállalatokat érintő gyanús életbiztosítási „üzlet” értéke: a Hír TV Célpont című magazinja ezúttal a Volán-társaságoknál tárt fel visszaéléseket, amelyek vesztesei egyértelműen a dolgozók, míg a nyertesek oldalán Keszthelyi Erik biztosítási ügynök alkuszcége, valamint az Uniqa Biztosító van. A jelek szerint a Volán-társaságok vezetése is érdekelt az ügyletben.
A Célpont szerint a Dél-alföldi Közlekedési Központban (DAKK) a béren kívüli juttatási keret terhére élet- és baleset-biztosítást kötöttek 2200 dolgozóra. A munkatársaknak lényegében nem volt választásuk: a műsornak név és arc nélkül nyilatkozó alkalmazott elmondta, hogy volt olyan kolléga, aki nyugdíjazás előtt állván nem kívánt élni a lehetőséggel, ám az illetőt szankciókkal fenyegették meg. Így kénytelenek voltak elfogadni azt, hogy a szabadon felhasználható éves kafetériakeret a papíron szereplő 340 ezer helyett 280 ezer forint. A 2014 tavaszán indult – nem választható – szolgáltatást egyébként három évig fizeti a Volán, utána a dolgozó dönthet, hogy megtartja-e a biztosítást, vagy esetleg felmondja.
Az utóbbi esetben az addig befizetett pénz töredékét kapják vissza az ügyfelek. A történet további érdekessége, hogy a DAKK nem írt ki közbeszerzési pályázatot a biztosítási szolgáltatás nyújtására, azaz az Uniqa verseny nélkül jutott több ezer ügyfélhez. Mindez pedig jogi aggályokat vet fel.
Hoffmann Antal, a Dél-alföldi Közlekedési Központ szakszervezeti vezetője arról tájékoztatta a Célpontot, hogy a társaság vezetése semmilyen értékelhető magyarázatot nem adott arra vonatkozóan, mi szükség van a szolgáltatásra, és az sem derült ki, hogy az pontosan mit takar. Elmondása szerint ráadásul egy-egy baleset után igen érdekes szituációk adódtak, a biztosító ugyanis nem nagyon akart fizetni. A Hoffmann által említett ügyeket végül Fekete Antal, a DAKK alá tartozó Körös Volán vezetője intézte el egy telefonhívással azt követően, hogy a szakszervezeti vezető hozzá fordult a kifogásaival.