Amikor a svájci frank árfolyama 2015 elején pillanatok alatt hatalmasat erősödött a világ összes devizájával szemben, hatalmas veszteségeket szenvedtek el azok a befektetők, akik a dán Saxo Bank online devizakereskedési rendszerét használták. A veszteség a bank hibája volt: hiába próbálták az ügyfelek lezárni az egyre nagyobb mínuszt mutató pozícióikat, a kereskedési platform nem tette lehetővé. Emiatt Svájcban és Nagy-Britanniában kártérítésre is kötelezték a Saxo Bankot, azok a magyar ügyfelek azonban, akik a rendszert az azóta felszámolás alá került Buda-Cashen keresztül használták, nemhogy kártérítést nem kaptak, hanem még pénzt követel tőlük a brókercég felszámolója, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) tulajdonában lévő Pénzügyi Stabilitási Nonprofit (PSFN) Kft.
A devizával kereskedők általában beállítják a rendszerben, mekkora veszteséget viselnek még el egy-egy ügyleten. Amikor erre a szintre kerül az árfolyam, a kereskedési platform lezárja a pozíciót, az ügyfél pedig nem veszít többet a maga által meghatározott limitnél. Amikor a svájci jegybank 2015. január 15-én megszüntette az euró/svájci frank 1,2-es minimális átváltási rátáját, a frank erősödésbe kezdett. Ez mindenkinek azonnali veszteséget okozott, aki a deviza gyengülésére spekulált, a „vészfék” pedig nem működött, a bank a beállított stop pozíciók ellenére sem zárta le az ügyleteket.
A dán bankfelügyelet szerint mindez azért történt, mert a Saxo Bank kereskedési rendszere a hír bejelentéskor lefagyott, a pénzintézet ugyanakkor arra hivatkozik, hogy azért nem tudta lezárni a pozíciókat, mert éppen alig folyt kereskedés a piacon, vagyis a beállított szinten nem találtak vevőt. Ezért utólag, a rendszerbe kézzel belenyúlva zárták le a kötéseket, megtízszerezve az ügyfelek veszteségét.
A bank érvelésével szemben a brit pénzügyi ombudsman, illetve egy svájci bíróság bebizonyította, hogy a bank által hivatkozott időszakban intenzív kereskedés folyt, azaz a bank azonnal lezárhatta volna a pozíciókat. Ráadásul azt is bizonyították, hogy a Saxo úgynevezett árjegyző bank, amely saját maga nevében adja meg az árat az ügyfélnek, tehát nem hivatkozhat arra, hogy nem voltak piaci árak a bejelentést követő percekben. Végül a brit ombudsman és a svájci bíróság is kötelezte a bankot, hogy állítsa vissza a tényleges szintre az ügyfélszámlák egyenlegét, valamint fizessen kamatot és fájdalomdíjat.