Megszűnhet a magyarországi hajógyártás

Öt év alatt ennyi eredményt hozott a Nemzeti Hajózási Stratégia.

MN
2017. 11. 15. 20:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szinte teljesen eltűnt a hajógyártás és a hajójavítás Magyarországon – figyelt fel a Privátbankár az Opten céginformációs szolgáltató adataira.

Az egykor világszínvonalú magyarországi hajógyártás a kilencvenes években történt összeroppanása óta sem tudott feltámadni, mára pedig szinte teljesen eltűnt – számol be a portál. Mint írják, a magyar hajógyártással és javítással foglalkozó vállalkozások száma 2012 óta rohamosan tovább csökkent. Míg öt évvel ezelőtt még 170 ilyen profilú vállalkozás működött az országban, addig jelenleg már csak 144. 

Alkalmazotti létszám tekintetében néhány ingadozást kivéve hasonló a tendencia, ma országszerte 367 alkalmazott dolgozik a hajóépítő iparágban.

A visszaesés különösen az árbevételben mutatkozik meg, hiszen az elmúlt öt esztendő legjobb évében is mindössze 4,7 milliárd forint bevételt tudtak elérni az ilyen profilú cégek, és ez 2016-ra 3,1 milliárd forintra csökkent. 

A cikk az okok között felsorolja, hogy a nagy hajógyárak – mint Óbuda, Csepel, Újpest és Vác – bezárták a kapuikat, és ezzel párhuzamosan a Mahart privatizációjával a magyar teherhajózás is szinte eltűnt a hazai és a nemzetközi vizekről.

Az írás emlékeztet, hogy ugyan 2012–2013-ban a Nemzetgazdasági Minisztérium megalkotta a hazai hajógyártás felélesztését célzó nemzeti hajózási stratégiát, de az iparág feltámadása még várat magára.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.