Több ezer tonna édességet vásárolnak a napokban a magyarok. A csokimikulásokat már hetek óta a boltok polcain láthatjuk, az igazi vásárlási láz csak most indul. Az édességgyártók azt állítják a a Magyar Idők cikke szerint, hogy tavaly több mint 9 milliárd forintot költöttünk karácsonyi finomságokra. A lapnak Benke Anna, a Magyar Édességgyártók Szövetségének titkára mondta el kedden, hogy a választáskor a legfontosabb szempont az, hogy valódi csokoládé legyen a termék, nem az ár az elsődleges tényező a fogyasztói döntéshozatalban. Ez a forgalomban is megmutatkozik: a piaci szereplők szerint az eladott mennyiség évről évre kissé csökken, az árbevétel stagnál.
A szövetség úgy becsüli, tavaly 3,4 milliárd forint értékben fogyott a szezonális édességekből, ez 655 tonnának felel meg. Szaloncukrot 5,5-6 milliárd forint értékben, 3500-4000 tonna mennyiségben vásároltunk. Leginkább a hagyományos csokoládémikulás fogy, ez az ünnepi édességpiac több mint 60 százalékát fedi le. A második a sorban a hagyományos ajándékcsomag és az adventi kalendárium áll, 10-10 százalékos részesedéssel. Sokan vásárolnak az édesség mellé játékot is, a gyártók felismerték ezt az igényt, ma már több olyan csomagot kínálnak, amelyekben a csokimikulás mellé játékfigura is jár. Ez a kategória a teljes forgalom közel 5 százalékát tette ki tavaly. Továbbra is a zselés szaloncukrot kedveljük a leginkább, ezenkívül sok fogy a marcipánosból, az alkoholosból, szeretjük a rumos-diósat és a csokoládékrémeset, és nem sokkal maradt le a karamellás és a kókuszos sem.