Milliárdokat nassolnak el az év végén a magyarok

A csokimikulásokat már hetek óta a boltok polcain láthatjuk, az igazi vásárlási láz csak most indul.

MN
2017. 11. 21. 6:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Több ezer tonna édességet vásárolnak a napokban a magyarok. A csokimikulásokat már hetek óta a boltok polcain láthatjuk, az igazi vásárlási láz csak most indul. Az édességgyártók azt állítják a a Magyar Idők cikke szerint, hogy tavaly több mint 9 milliárd forintot költöttünk karácsonyi finomságokra. A lapnak Benke Anna, a Magyar Édességgyártók Szövetségének titkára mondta el kedden, hogy a választáskor a legfontosabb szempont az, hogy valódi csokoládé legyen a termék, nem az ár az elsődleges tényező a fogyasztói döntéshozatalban. Ez a forgalomban is megmutatkozik: a piaci szereplők szerint az eladott mennyiség évről évre kissé csökken, az árbevétel stagnál.

A szövetség úgy becsüli, tavaly 3,4 milliárd forint értékben fogyott a szezonális édességekből, ez 655 tonnának felel meg. Szaloncukrot 5,5-6 milliárd forint értékben, 3500-4000 tonna mennyiségben vásároltunk. Leginkább a hagyományos csokoládémikulás fogy, ez az ünnepi édességpiac több mint 60 százalékát fedi le. A második a sorban a hagyományos ajándékcsomag és az adventi kalendárium áll, 10-10 százalékos részesedéssel. Sokan vásárolnak az édesség mellé játékot is, a gyártók felismerték ezt az igényt, ma már több olyan csomagot kínálnak, amelyekben a csokimikulás mellé játékfigura is jár. Ez a kategória a teljes forgalom közel 5 százalékát tette ki tavaly. Továbbra is a zselés szaloncukrot kedveljük a leginkább, ezenkívül sok fogy a marcipánosból, az alkoholosból, szeretjük a rumos-diósat és a csokoládékrémeset, és nem sokkal maradt le a karamellás és a kókuszos sem.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.