Mintegy nettó 450 millió forintért fogja reklámozni 2017-ben elért sikereit a MÁV – derült ki a közbeszerzési adatbázisban található összegzésből. A MÁV Zrt. részére az eredménykommunikációhoz kapcsolódó integrált reklámügynökségi feladatokat Szijjártó Péter külügyminiszter barátja, Kuna Tibor cégei fogják elvégezni. A pénteki összegzés szerint ha kifogy a 450 milliós keretösszeg, akkor a Trinity Kft. és a Young and Partners Kft. még nettó 30 millió forintnyi opciós összeg lehívására jogosult.
A cégek a vasúttársaság sikereinek kommunikációjához egy alvállalkozó segítségét is igénybe fogják venni, a Genesis 2015 Communications Kft.-ét. A társaságot tavaly májusban alapították, és fél év alatt kiemelkedőnek mondható, 440 millió forintos nettó árbevételt ért el a cég. A vállalat egyedüli tulajdonosa
egy Hevér Kristóf nevű ózdi férfi, az Átlátszó.hu korábbi cikke szerint ő az ózdi Fidelitas elnöke volt 2014-ben.
Ez a tender a Nemzeti Kommunikációs Hivatal által tavaly kiírt 25 milliárd forintos keretközbeszerzés egyik része. Lapunk már többször beszámolt arról, hogy erre a közbeszerzésre hivatkozva a cégekkel aláírt megállapodások értéke ma már másfélszeresen meghaladja a tervezettet, összegzésünk szerint a kommunikációs hivatal idén összesen 43 milliárd forint értékben kötött szerződéseket az előre kiválasztott három érdekkörrel.
Összesítésünk alapján
ebben az évben 74 szerződést kötött a kommunikációs hivatal, ebből 34 megállapodást Balásy Gyula érdekeltségeivel, összesen 28 milliárd forint értékben.
Világosan látszik, hogy ő lett a kormány kedvenc kommunikátora, ugyanis a Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter barátjának tartott Kuna Tibor cégei majdnem ugyanannyi megbízást kaptak idén, összesen 31 kontraktust kötöttek, de ez lényegesen kisebb összegben történt, „csak” 11,5 milliárd forintnyi megbízáshoz jutottak így a sajtóban kormányközelinek tartott társaságok. Rogán Antal szomszédja, Csetényi Csaba cégei pedig csak hárommilliárd forintot kaptak a kommunikációs tortából.
A közbeszerzési adatbázisba feltöltött megállapodások alapján úgy látszik,
a kommunikációra szánt költségek még ebben az évben átléphetik akár az 50 milliárd forintot is.
Ugyanis a 25 milliárd forintos közbeszerzési keret „legfeljebb két alkalommal visszatölthető”, magyarán több pénzt is el lehet költeni kommunikációs célra, mint amiről eredetileg határoztak.