Hatalmas ütemben fejlődik az autógyártás technológiája, és néhány magyar cég is képes új megoldásokkal előrukkolni. Ilyen például az Aimotive, amely januárban, a Las Vegas-i CES-en (Consumer Electronic Show) keltett feltűnést önvezető autóhoz gyártott érzékelőivel. A budapesti vállalat önvezető technológiája ugyan egyszerűbb, ám olcsóbb is, mint a radartechnológiával dolgozó mostani rendszerek a kocsikban.
Kishonti László, a vállalkozás alapítója szerint a kamerákkal az autókat is meg lehet úgy tanítani vezetni, mint az embereket, vagyis a „szemükkel” látnak, és az „agyukkal” döntik el a cselekvést. Az Aimotive tesztautói már Franciaországban és Kaliforniában is futnak, és
partnereik közt olyan nagy világcégek vannak, mint a PSA Peugeot Citroën, a kínai SAIC, a Volvo, az Intel vagy a Samsung.
Ráadásul az idén már nemcsak Európában, hanem Japánban, Kínában és további amerikai államok közútjain is tervezik a teszteléseket.
A főleg kamerákra épülő, mesterséges intelligenciával támogatott megoldás fejlesztésének folytatására a cégnek 38 millió dollárt (majdnem 10 milliárd forintot) sikerült összeszednie pénzügyi befektetőktől. A már globálisan működő startupnál 170-en dolgoznak, ebből több mint 150-en a Szépvölgyi úton lévő irodában, ahol a kutatás és fejlesztés zajlik. Hogy mennyire szerteágazó a munkájuk, azt jól mutatja, hogy
vannak köztük mesterségesintelligencia-kutatók, robotikai szakemberek, autóipari mérnökök, szoftverfejlesztők és -tesztelők, illetve szimulációs csapat.
A külföldi irodákban (Kaliforniában, Tokióban, Helsinkiben) csak teszteléssel és értékesítéssel foglalkoznak. És hogy mennyire komoly munka folyik az Aimotive-nál, igazolja az is, hogy a Wired.com által összegyűjtött listán a világ legfontosabb autóipari startupjai között ott van a budapesti cég is.
De vannak más magyar újítások is, amelyeket az autóipar használhat a jövőben. Egy szigetszentmiklósi cég próbálja megvalósítani a legfrissebb technikai ötletet.
A Draspó-Tempo Kft. nagyméretű haszongépjárművekbe beépíthető intelligens szervokormányt fejleszt közel 400 millió forintból, és ehhez 191 millió forint vissza nem térítendő európai uniós támogatást is kapott.
A szerkezet lényege, hogy figyelmezteti a vezetőt, ha járműve kisodródik a sávból, szükség esetén pedig képes a visszasorolásra is. Emellett a berendezés figyeli a járművezetőt is, alacsony aktivitási szint mellett a rendszer először figyelmeztetőjelzést ad, majd ha azt érzékeli, hogy a sofőr továbbra sem korrigál, akkor beavatkozik. Az okoskormány teherautókba, nyerges vontatókba, valamint autóbuszokba építhető be. A szerkezettel csökkenthető az olyan balesetek kockázata, mint például a tavalyi veronai buszkatasztrófa is volt.