Elkészült a jegybank fintech stratégiája

A Magyar Nemzeti Bank kiemelten fontosnak tartja a hazai pénzügyi rendszer digitalizációjának elősegítését, a fintech szektor fejlesztését, valamint a pénzügyi tudatosság és a szakemberképzés fejlesztését – áll a jegybank fintech stratégiájában. Ezen célok elérése érdekében az MNB két tucat konkrét kezdeményezést és javaslatot fogalmazott meg.

Horváth Éva
2019. 11. 04. 12:27
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A gyors és a hitelintézeteknél jellem­zően olcsóbb fintech termékek és szolgáltatások idővel komoly versenytársakat jelenthetnek a klasszikus bankoknak. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) – egyfajta válaszként is a jelen és a jövő kihívásaira – a minap hozta nyilvánosságra a régió első jegybanki fintech stratégiáját, amelyben kiemelt célként jelölte meg a versenyképes és innovatív szolgáltatások hazai térnyerésének támogatását, a pénzügyi rendszer hatékonyságának és stabilitásának erősítését. Továbbá jelentős figyelmet szánnak a működést segítő környezet fejlesztésének, s nem utolsósorban az általános pénzügyi tudatosság fokozásának és a szakemberképzésnek.

A jegybanknál a felsorolt célok megvalósításának érdekében idén májusban létrejött a pénzügyi rendszer digitalizációjáért és a hazai fintech szektor fejlesztéséért felelős ügyvezető igazgatóság. Felügyeleti oldalról a Pénzügyi Innovációs Felügyeleti Labor követi nyomon a legfrissebb innovációk nemzetközi gyakorlatát, és tesz javaslatokat. A digitalizációs kérdésekben pedig a 2019 szeptemberében megalakított Digitalizációs és Fintech Tanácsadó Testület támogatja a jegybank munkáját.

A most megjelent MNB fintech stratégia átfogó keretbe foglalja a bank törekvéseit a pénzügyi szektor digitalizációjának fejlesztésére. A stratégia 24 konkrét kezdeményezést, illetve javaslatot fogalmaz meg, amelyek egy része az MNB hatáskörében megvalósítható, míg másik része a kormányzat, valamint a hazai fintech közösségnek tett javaslat. A jegybank stratégiája összhangban van Magyarország fintech stratégiájával is, amelyet a Digitális jólét program részeként dolgoztak ki.

Az ügyfeleknek az egyik legfontosabb, hogy a várakozások szerint nem szűnnek meg végleg a személyes ügyintézésre lehetőséget adó bankfiókok, ám funkciójuk jelentősen eltér majd a korábbi gyakorlattól. Míg régebben a várakozás és a hosszas papíralapú ügyintézés jellemezte a bankfiókokat, a jövőben sokkal inkább egy olyan közösségi élettér lesz, ahol az ügyfél személyre szabott szolgáltatásokat kaphat. Ezenfelül a tervek szerint az ügyintézés valamennyi folyamatát digitalizált felületen hajtják majd végre, akár ügyintéző bevonása nélkül.

Hazánkban a számos sikeres cég ellenére a fintech szektor még a növekedési pályája elején jár – állapítja meg az MNB. – A legelterjedtebbek a mobilfizetési, pénzforgalmi megoldások. A jegybank becslése szerint hazánkban már mintegy száz fintech cég aktívan jelen van a piacon, számos pénzügyi innovációt kínáló startup pedig regionálisan is egyre elismertebbnek számít.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.