Budapesttől délre nem könnyű átkelni a Dunán gépkocsival. Az elmúlt húsz évben összesen két nagy műtárgy épült Közép-Európa legfontosabb vízi útja felett: Szekszárdnál, majd Dunaújvárosnál. Azonban annak, aki ma Paksról Kalocsára szeretne jutni, a dunaföldvári hídhoz 65, a szekszárdihoz 71 kilométert kell autóznia. Mivel pedig a bővítés előtt álló paksi atomerőműnek a jelenleginél sokkal több munkáskézre lesz szüksége, fontos, hogy a vonzáskörzetből jól megközelíthető legyen. Ezt a célt szolgálja majd az 512. jelű országos közút Kalocsa, valamint a Duna másik partján futó M6-os autópálya közötti szakaszának a megtervezése és megépítése, amely magában foglal egy 1133 méter hosszú hidat is. Mindez kétszer egy sávos, óránként 90 kilométeres sebességű kapcsolatot létesít majd Paks és Kalocsa között. A kétoldali ártéri hídrészek acélból készülnek, a mederhíd pedig hibrid (beton és acél) szerkezetű lesz, így gyorsabban épülhet majd meg a műtárgy. Magán a hídon kívül többek között elkészítenek még 13,2 kilométernyi egybefüggő kétszer egy sávos új közutat, felújítanak 2,9 kilométernyi meglévő útszakaszt és három új körforgalmi csomópontot. A a Duna nyugati partján futó, észak-dél irányú 5124-es út Faluhelypusztánál keresztezi majd az említett 512-est, a szakasz Gerjent köti össze Pakssal. Itt összesen 11,2 kilométernyi, kétsávos új közút épül meg.
Az év legnagyobb gazdasági áttörése
Nem mindenki hitte el, hogy sikerül, de a kormánynak lett igaza.